حمل 21, 1402 18:41 Asia/Kabul

کنگره بین المللی قدس شریف با موضوع "جهان پسا صهیونیسم" روز دوشنبه با پیام رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و با حضور شخصیت‌ها و صاحبنظران از کشورهای مختلف در تهران آغاز شد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پیامی به این کنگره گفت: فلسطین و قدس شریف در دهه های گذشته همواره مسأله اول جهان اسلام بوده است.

«محمد باقر قالیباف» افزود: اشغال قبله اول مسلمانان، آواره کردن میلیونها شهروند فلسطینی و کشتار هزاران انسان بی‌گناه رخدادی ساده نیست که گذر زمان باعث فراموشی اندوهش شود.

وی در این پیام اضافه کرد: در حالی که چند نسل از زنان و مردان و کودکان فلسطینی قربانی ظلم صهیونیست ها هستند، عده ای می خواهند این مسأله را اتفاقی تاریخی جلوه داده و با بی تفاوتی از کنار آن عبور کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه جهان اسلام در مواجهه با مسأله فلسطین مسیرهای متفاوتی را در هفت دهه گذشته آزموده است تصریح کرد: برخی تلاش کردند مسأله فلسطین را به موضوعی عربی تقلیل دهند و ناکام ماندند؛ برخی تلاش کردند از مسیر مذاکره و کوتاه آمدن مقابل دشمن صهیونیستی این مسأله را حل کنند و سرخورده شدند و در سالهای اخیر برخی مسیر سازش و امتیازدهی به صهیونیستها را انتخاب کردند و تا آنجا پیش رفتند که دشمن صهیونیستی را به رسمیت شناختند، اما آنان نیز به نتیجه ای نرسیدند.

قالیباف تاکید کرد : جهان اسلام امروز بیدارتر و هوشیارتر از هر زمان دیگری است و ملتهای مسلمان و مردم آزاده جهان حامیان اصلی ملت فلسطین و عمق راهبردی فلسطین هستند؛ امروز رژیم صهیونیستی حتی نزد هم پیمانان خود نیز منزوی است و جنایاتش بیش از هر زمان دیگری در مقابل دیدگان جهانیان قرار دارد تا جایی که توجیه اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی صهیونیستها دیگر برای حامیانش هم آسان نیست.

امیرعبداللهیان: آرمان ملت فلسطین، مسأله نخست جهان اسلام است

رئیسی: حمایت از حقوق ملت فلسطین غیرقابل تغییر است

تصویب قطعنامه‌ای به نفع فلسطین در سازمان ملل

کلیدواژه