حمل 27, 1402 16:18 Asia/Kabul
  • دنیا باید قدر خدمات ایران به مهاجران افغان را بداند
    دنیا باید قدر خدمات ایران به مهاجران افغان را بداند

رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران گفت: ایران برای رفاه مردم افغانستان اقدام بشردوستانه انجام می دهد و دنیا باید قدردان اقدامات ایران باشد.

به گزارش رادیو دری، «لالینی ویراسامی» رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران روز یکشنبه در دیدار با «محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان، جنوب ایران که سفیر ژاپن نیز حضور داشت، از مسئولیت ایران بابت ارائه خدمات در طول دهه‌ها به مهاجران افغان قدردانی کرد.
ویراسامی افزود: جهان باید قدر آنچه ایران برای رفاه مردم افغانستان انجام می‌دهد، بداند که این اقدام ایران براساس اصول بشر دوستانه است و باید کار ایران با دنیا به اشتراک گذاشته شود و خدمات جمهوری اسلامی اعلام شود.
رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران تصریح کرد: این سازمان حضور گسترده‌ای در پاکستان، عراق و ... دارد و امیدوار است در ایران خدماتش  را افزایش دهد.
جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی بوده و اکنون دستکم ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.
تحولات اخیر در افغانستان نیز سبب شد که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند و جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و بدون  کمک‌های بین‌المللی، هیچ مانعی برای ورود آنان ایجاد نکرد و میزبان شایسته برای این مهاجران بوده است.

قدردانی طالبان از مهمان نوازی ایران در قبال مهاجران افغان

کلیدواژه