حمل 28, 1402 11:28 Asia/Kabul
  • سفارت‌خانه‌های ایران و عربستان بازگشایی می شود
    سفارت‌خانه‌های ایران و عربستان بازگشایی می شود

مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه ایران از بازگشایی سفارت‌خانه‌های ایران و عربستان تا 9 مه /19 ثور خبر داد.

در جریان مذاکرات ایران و عربستان در شهر پکن، دو کشور ۱۰ مارس، توافق کردند که پس از ٧ سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

به گزارش رادیو دری؛ علیرضا عنایتی مدیرکل خلیج فارس وزارت امورخارجه ایران گفت، براساس توافق قرار است که تا 9 مه 2023 /19 ثور 1402 سفارتخانه‌های ایران و عربستان بازگشایی شوند و همچنین وزرای خارجه دو کشور در این فاصله با یکدیگر دیدار کنند.

عنایتی با اشاره به سفر هیات سعودی به تهران اظهار کرد، این هیات از سفارتشان در تهران بازدید کرد و روز جمعه هم عازم مشهد شد و از سرکنسولگری خود در این شهر بازدید کرد.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد، این هیات سعودی به ریاض بازمی‌گردد و متعاقبا هیات دیگری از عربستان سعودی برای چگونگی بازگشایی سفارت و سرکنسولگری عربستان به ایران عزیمت می‌کند.

عنایتی همچنین با اشاره به سفر هیات ایرانی به عربستان گفت، چهارشنبه هفته گذشته دو هیات کامل از جمهوری اسلامی ایران عازم عربستان شد یک هیات در ریاض مستقر شد و یک هیات در جده مورد استقبال احترام‌آمیز مقامات و مسئولان سعودی قرار گرفت.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امورخارجه ایران درباره اخبار منتشر شده درباره سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به امارات و زمان این سفر اظهار کرد، سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به امارات در چارچوب اجلاس تغییرات آب و هوایی صورت می‌گیرد و این موضوع بستگی به دفتر ریاست جمهوری ایران دارد که شرکت در این اجلاس را در چه سطحی تعیین کند.

عنایتی درباره سفر سلطان عمان به تهران نیز گفت، قطعاً این سفر در دستور کار قرار دارد و ایران با مسئولان عمانی برای تعیین زمان دقیق انجام این سفر در تماس است.

امیرعبداللهیان: اراده ایران و عربستان بر توسعه روابط است

کلیدواژه