حمل 17, 1402 15:45 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: اراده ایران و عربستان بر توسعه روابط است
    امیرعبداللهیان: اراده ایران و عربستان بر توسعه روابط است

وزیر امورخارجه ایران گفت: اراده مقامات جمهوری اسلامی ایران و عربستان، توسعه و تعمیق روابط دوجانبه است.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» در دیدار با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان با بیان اینکه روابط رسمی تهران - ریاض از امروز به طور رسمی از سر گرفته شده است، از بازگشت روابط دو کشور همسایه، دوست و برادر به حالت طبیعی ابراز خرسندی کرد.

وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با عربستان در تمامی زمینه‌های مورد علاقه گفت: ایران برای توسعه روابط با عربستان در زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور آماده است.

امیرعبداللهیان با تاکید براینکه رشد روابط اقتصادی و سرمایه گذاری‌های متقابل می‌تواند به تحکیم روابط کمک کند افزود: یکی از زمینه های مهم همکاری، بحث ترانزیت است و موقعیت ژئوپلیتیک ایران فرصت بی‌نظیری را در اختیار عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس برای همکاری های تجاری با کشورهای شمال ایران قرار می دهد.

وزیر امور خارجه عربستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از فعال شدن روابط رسمی ریاض - تهران در ماه مبارک رمضان، بر آمادگی کشورش برای اجرایی کردن موافقتنامه های موجود میان دو کشور تاکید کرد.

بن فرحان با اشاره به گشایش صفحه جدیدی در روابط دو کشور و شکل گیری افق های جدید در روابط دوستانه و برادرانه ایران و عربستان افزود: روابط جدید میان دو کشور، فضای مثبت جدیدی را در کل منطقه ایجاد کرد و عربستان سعودی آماده است تا با کمک و همکاری ایران، فضای مثبت در مناسبات منطقه ای را تقویت کند.

«حسین امیرعبداللهیان» و «فیصل بن فرحان» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی روز پنج‌شنبه در پکن ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در تهران و ریاض، بر رفع موانع پیش روی برای گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

کنعانی: آغاز فعالیت روابط رسمی بین ایران و عربستان/ گفت‌وگوهای مثبتی صورت گرفت

بیانیه مشترک ایران و عربستان: بازگشایی نمایندگی ها و گسترش همکاری های دوجانبه

کلیدواژه