ثور 01, 1402 13:23 Asia/Kabul

رئیس جمهور ایران گفت: حل مشکلات مردم مظلوم افغانستان با تشکیل حکومتی فراگیر به‌نمایندگی از همه اقوام، مذاهب و مردم افغانستان مورد تأکید و حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ضیافت افطار با سفرا و کارداران کشورهای اسلامی ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، وحدت و انسجام را نیاز و راهبرد امروز امت اسلامی عنوان کرد.

رئیس جمهور ایران ایجاد تفرقه، گروهک‌های تروریستی و تکفیری و اشغالگری و اهانت به مقدسات مسلمانان را از جمله راهبردهای دشمن برای تضعیف جوامع اسلامی برشمرد و کشورهای اسلامی را به وحدت برای مقابله با این توطئه‌ها فراخواند.

وی سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و درباره کشور همسایه، افغانستان به‌عنوان عضوی از پیکره جهان اسلام گفت: حل مشکلات مردم مظلوم افغانستان با تشکیل حکومتی فراگیر به نمایندگی از همه اقوام، مذاهب و مردم افغانستان مورد تأکید و حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: دو دهه حضور آمریکا و ناتو در این کشور، هیچ ثمری جز جنگ و خونریزی برای مردم افغانستان نداشته است و امروز زمان تحقق اراده مردم این کشور برای تعیین سرنوشت‌شان است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سخنانی با بیان اینکه سیاست خارجی دولت سیزدهم به‌ریاست آیت‌الله رئیسی با اولویت‌دهی به همسایگان و کشورهای اسلامی در مسیر درستی رو به حرکت است، افزود: در این مسیر گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است و ما از توسعه بیشتر مناسبات کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم و در روزهای آینده ابتکارات بیشتری پیش‌ِروی ما قرار دارد.

رئیسی: باید به تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان کمک کنیم

کلیدواژه