قوس 25, 1395 11:53 Asia/Kabul
  • روحانی: شیعه و سنی برادر و پیرو اسلام و سیره پیامبرند

رئیس جمهوری ایران همه مسلمانان را به وحدت و برادری در سایه تعالیم پیامبر اسلام (ص) فرا خواند و گفت: هم هلال شیعی و هم مثلث سنی غلط است، شیعه و سنی برادر و پیرو اسلام و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) هستند.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در افتتاحیه سی‌امین دوره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، با اشاره به این که هدف دشمنان، یاس آفرینی و نابودی فرصت‌های جوامع اسلامی است، افزود: هدف رژیم صهیونیستی و خونریزان در منطقه، گرفتن امید از جوانان مسلمان است،  اما خودشان به زودی گرفتار یاس خواهند شد.

روحانی، جهاد در اسلام را به معنای ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز دانست و تاکید کرد: جهاد در اسلام به معنای دفاع از عظمت دین و عزت مسلمان است و به معنای کشتن مسلمان و جنگ مسلمان در برابر مسلمان نیست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با انتقاد از فاجعه‌ای که برخی مسلمانان به جای کینه از رژیم متجاوز صهیونیستی، کینه یکدیگر را به دل گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: مسئول ویران کردن حلب و موصل و سر بریدن جوانان مسلمان، قدرت‌های غربی و سپس حامیان منطقه‌ای آنان هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به آزادسازی حلب سوریه از اشغال تروریست‌ها نیز اشاره کرد و گفت: استفاده ابزاری قدرت‌ها و برخی دولت‌های دیکتاتور منطقه از تروریسم بی نتیجه خواهد ماند.

روحانی با بیان این که روزی شاهد برادری همه کشورهای اسلامی و اتحاد جمعی در برابر رژیم صهیونیستی خواهیم بود، تاکید کرد: امت واحده اسلامی هنگامی تشکیل خواهد شد که به جای آمریکا و انگلیس و قدرت‌ها، به خداوند متعال تکیه کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار کرد: دشمن مشترک اسلام، رژیم صهیونیستی و اسلام آمریکایی است و اکنون اسلام ناب محمدی (ص) مقابل اسلام آمریکایی ایستاده است.

سی‌امین دوره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح روز پنجشنبه به مدت سه روز و با شعار وحدت و ضرورت مقابله با گروه‌های تکفیری در تهران آغاز به کار کرد. بیش از 300 میهمان ایرانی و خارجی در این کنفرانس به بررسی مسائلی همچون ضرورت مقابله با جریان‌های تکفیری می پردازند.

 

کلیدواژه