ثور 04, 1402 17:26 Asia/Kabul
  • بریتانیا و آمریکا علیه ایران تحریم‌های جدید وضع کردند
    بریتانیا و آمریکا علیه ایران تحریم‌های جدید وضع کردند

وزارت امور خارجه بریتانیا در ادامه مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران، از وضع تحریم‌های جدید این کشور به همراه آمریکا علیه تهران خبر داد.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه بریتانیا امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

این اقدام با ادعای نقض حقوق بشر صورت گرفته است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در نشست خبری اقدامات ضد ایرانی غرب را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد: کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

کنعانی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران  در قبال تحریم‌های وضع شده افزود: ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف امتیازگیری از ایران اجرا می شود، نخواهد گرفت.

 کنعانی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی قدرتمند پاسداری از انقلاب است

لاوروف: تمام تحریم‌های غیرقانونی ضد ایران باید لغو شود 

کلیدواژه