ثور 07, 1402 07:51 Asia/Kabul
  • کنعانی چافی: ایران مخالف جنگ اوکراین است
    کنعانی چافی: ایران مخالف جنگ اوکراین است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران مخالف جنگ و حامی برقراری آتش بس و صلح در اوکراین است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درخصوص ادعای اخیر روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر ارسال مهمات از ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین، این ادعا را تکذیب کرد.

کنعانی چافی در این باره گفت: در حالی‌که جنگ‌افروزان با ارسال مستمر تسلیحات پیشرفته به اوکراین، گزینه جنگ و منافع مالی و سیاسی ناشی از آن را انتخاب اصلی خود قرار داده و مسیر مذاکره و صلح را بسته نگه داشته‌اند، برخی رسانه‌های وابسته به آنها با انتشار و ترویج این گونه اخبار کذب، برنامه‌های ایران هراسانه و اهداف سیاسی خاص خود را دنبال می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با تأکید بر اینکه موضع صریح و شفاف جمهوری اسلامی ایران درخصوص جنگ اوکراین بارها و بارها به صورت رسمی اعلام شده است، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران‌ مخالف جنگ و حامی برقراری آتش بس و صلح در اوکراین است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در ادعایی بی اساس مدعی ارسال مهمات از سوی ایران به روسیه از طریق دریای خزر شد.

این ادعا در حالی مطرح شده است که از ابتدای بحران در اوکراین جمهوری اسلامی ایران بارها مخالفت خود با جنگ را اعلام و ادعاهای مطرح شده درباره ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است.

 

تکذیب ادعای ارسال سلاح از ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین

کلیدواژه