ثور 08, 1402 15:52 Asia/Kabul
  •  امیرعبداللهیان: از مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم
     امیرعبداللهیان: از مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم

وزیر امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان روز جمعه و در جریان سفر خود به بیروت پایتخت لبنان، در جنوب این کشور و مرز لبنان با فلسطین اشغالی حضور یافت.

وزیر امورخارجه ایران ضمن غرس درخت زیتون در منطقه مارون الراس یاد سردار شهید قاسم سلیمانی را در مقام یادبود ساخته شده در این منطقه، گرامی‌داشت و نماز ظهر و عصر را در نقطه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی به جا آورد.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری در نقطه صفر مرز «مارون الراس» در نقطه صفر مرزی لبنان و فلسطین اشغالی  به تشریح مواضع ایران درباره مسائل منطقه و جبهه مقاومت پرداخت.

وزیر امور خارجه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت گفت: در این منطقه مارون‌الرأس یکبار دیگر حمایت خود را از مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی با صدای بلند اعلام می‌کنیم. 

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار خود با سید حسن نصرالله،افزود:امروز مقاومت فلسطین و لبنان در قوی‌ترین و بهترین وضعیت خود و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود قرار دارد و با بحران‌های چندلایه درونی سیاسی اجتماعی و امنیتی مواجه هستند. 

وزیر امور خارجه ایران گفت: مقاومت لبنان اثبات کرد که صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند و مقاومت مهمترین گزینه است که امینت آسایش و حفظ تمامیت در گرو آن است. 

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه اقدامات تل‌آویو منجر به انزوای رژیم صهیونیستی خواهد شد، تصریح کرد: راه‌حل سیاسی ایران برگزاری رفراندومی دموکراتیک میان همه فلسطینیان است. رفراندومی بین ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان. 

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جز رفاه، خیر و امنیت برای منطقه نمی‌خواهد.

امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه ششم اردیبهشت وارد بیروت پایتخت لبنان شد. وزیر امورخارجه ایران در این سفر با 《عبدالله بوحبیب》وزیر خارجه لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و نبیه‌بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نگاهی به اهمیت سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان

کلیدواژه