قوس 25, 1395 17:00 Asia/Kabul
  • قدردانی وزارت خارجه ایران از کنیا برای آزادی دو وکیل ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از همکاری دولت و مقامات قضایی کنیا در آزادی دو وکیل ایرانی بازداشت شده در این کشور قدردانی کرد.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه درباره آخرین وضعیت دو وکیل ایرانی که به دلیل سوء‌تفاهم از سوی پلیس کنیا بازداشت شده بودند، گفت وزارت امور خارجه ایران از همان ابتدا از همه ظرفیت‌ها و امکانات دیپلماتیک، سیاسی و حقوقی خود برای آزادی این دو شهروند ایرانی استفاده کرد و با تلاش‌های بی‌وقفه سیاسی و کنسولی در تهران و نایروبی، به پیگیری فوری این پرونده پرداخت.

بهرام قاسمی افزود با تلاش‌های مستمر و با دستور ویژه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در صدر هیاتی راهی کنیا شد و در رایزنی‌های متعدد و نزدیک با مقامات کنیایی، سوء‌تفاهم به وجود آمده رفع شد و سرانجام این دو حقوقدان ایرانی چهارشنبه‌شب آزاد و صبح روز پنجشنبه وارد ایران شدند.

"عبدالحسین صفایی" و "سید نصرالله ابراهیمی" از وکلای رسمی دادگستری ایران که از سوی خانواده دو زندانی ایرانی در کنیا برای پیگیری و مشاوره حقوقی زندانیان به نایروبی سفر کرده‌ بودند، با بروز یک سوء تفاهم از سوی پلیس کنیا و دخالت‌های رژیم صهیونیستی اول دسامبر جاری از سوی پلیس کنیا بازداشت شدند.

 

کلیدواژه