ثور 13, 1402 07:47 Asia/Kabul
  • رئیسی: صهیونیستها قادر به تأمین امنیت خود نیستند
    رئیسی: صهیونیستها قادر به تأمین امنیت خود نیستند

سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران گفت: شرایط نسبت به گذشته متفاوت شده است و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند امنیتش را در درون سرزمین‌های اشغالی تأمین کند.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی در مصاحبه با شبکه المیادین لبنان به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: امروز معاهداتی مانند شرم الشیخ، اوسلو و کمپ دیوید نمی‌تواند هیچ امنیتی برای این رژیم به همراه داشته باشد. تصمیم، امروز در دست مجاهدان فلسطینی است، نه در سر میز مذاکرات سیاسی.

وی درباره توان نظامی و دفاعی ایران گفت: در زمینه توان نظامی و دفاعی نه‌تنها به خودکفایی رسیده‌ایم، بلکه به یکی از کشورهای مطرح در صنایع دفاعی تبدیل شده ایم.

رئیسی تاکید کرد: در ۴۴ سال گذشته دشمن دست به هیچ حماقتی نزده است، این مساله نه به خاطر آن است که به دنبال این کار نیست بلکه به این علت است که قادر به این کار نیستند.

وی به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که این رژیم به خوبی می‌داند که هرگز یارای مقابله با ایران را ندارد.

رئیسی در بخش دیگری از اظهاراتش به پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای اشاره کرد و گفت که این اقدام برای ایران زمینه همکاری با زیرساخت های آسیا را فراهم کرد و ما همچنین آماده پیوستن به گروه بریکس هستیم.

وی درباره مذاکره روابط ایران و عربستان نیز افزود: ایران و عربستان دو کشور موثر در منطقه هستند و روابط میان آنها فواید زیادی به همراه خواهد داشت.

رییسی در ادامه به خشم رژیم صهیونیستی نسبت به بازگشت روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: دشمنان بویژه رژیم تل‌آویو از این کار خشمگین هستند و علت آن نیز تلاشی است که برای تفرقه افکنی انجام می‌دهند.

رئیس قوه مجریه ایران درباره سرنوشت فلسطین افزود: سرنوشت فلسطین با اراده و تصمیم ملت و مجاهدان فلسطینی تعیین می شود و این امر صرفا در میز مذاکرات سیاسی مشخص نمی‌شود.

وی با تأکید بر این که حزب الله و ایران به دولت سوریه کمک کردند تا مانع از تجزیه این کشور شوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای منطقه و جهان فهمیده‌اند که سوریه هرگز شکست نخواهد خورد، به همین دلیل در روابط خود با دمشق تجدید نظر کردند.

رئیسی با استقبال از ازسرگیری روابط سوریه با کشورهای جهان بویژه کشورهای منطقه افزود: روابط تهران و دمشق راهبردی و مهم است که ادامه خواهد یافت.

وی سفر  روز چهارشنبه به سوریه را در چارچوب تحکیم روابط میان تهران و دمشق و توسعه آن در همه زمینه‌ها برشمرد.

رئیسی: محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی کافی نیست

کلیدواژه