ثور 15, 1402 10:28 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دو جانبه است.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی سوریه و ایران، سفر به سوریه را نقطه عطفی در روابط دو کشور خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات در حوزه‌های برق، انرژی، گاز، نفت، پتروشیمی، کشاورزی و در بخش‌های مختلف صنعتی و نیز علم و فناوری در اختیار سوریه قرار دهد.

رئیسی با بیان برخی مشکلات در توسعه روابط اقتصادی دو کشور خاطر نشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات و موانع اشاره شده با اراده دو کشور مبنی بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی همگی به زودی رفع خواهد شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آنچه مهم است در این میدان اراده دو کشور مبنی بر توسعه روابط و اراده شما فعالان اقتصادی و بازرگانان و تجار است و معتقدیم فعالیت‌های اقتصادی، شرایط جدیدی را به نفع مردم دو کشور رقم خواهد زد.

رئیسی خطاب به فعالان اقتصادی و مردم سوریه گفت: امیدواریم همچنانی که دولت و ملت سوریه در حوزه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن خوش درخشیدید، در حوزه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و رفع مشکلات مردم،خوش بدرخشید.

جمهوری اسلامی ایران با سوریه همکاری راهبردی دارد و حمایت تهران از دولت قانونی این کشور در طول بحران سوریه و کمک به دولت اسد در فرایند مبارزه با گروه‌های مختلف تروریستی موید این امر است.

روابط سوریه و ایران بعد از شکست داعش، اکنون گسترده و متنوع شده است و چشم انداز‌های روشنی  برای توسعه این روابط در همه زمینه‌ها وجود دارد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران پس از سفر فشرده دو روزه و دیدار با مقامات سوریه، بامداد جمعه با بدرقه بشار اسد در فرودگاه دمشق، عازم تهران شد.

امضای ۳سند همکاری از سوی وزرای اقتصاد ایران و سوریه 

کلیدواژه