قوس 27, 1395 09:24 Asia/Kabul
  • اعتراض ایران به مواضع نسجیده انگلیس در قبال بحران سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: به دنبال اظهارات و مواضع نسنجیده مقام‌های انگلیسی در قبال نقش جمهوری اسلامی ایران در برابر بحران سوریه، مراتب اعتراض به کاردار انگلیس در تهران ابلاغ شد.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: به دنبال اظهارات و مواضع نسنجیده مسوولان انگلیسی در قبال نقش ایران در برابر بحران سوریه، عصر روز جمعه در غیاب سفیر انگلیس در تهران، کاردار این کشور توسط معاون مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

قاسمی تصریح کرد: مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اظهارات و مواضع نسنجیده و غیر واقعی مسوولان انگلیس به کاردار این کشور ابلاغ و درباره تاثیرهای مخرب این مواضع بر وضعیت انسانی در سوریه و صلح و امنیت بین المللی هشدار داده شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: در جریان احضار کاردار انگلیس در تهران، با اشاره به سیاست‌ها و اقدامات ایران برای برقراری صلح و ثبات در سوریه و ارائه کمک‌های انسانی به مردم این کشور، بر ضرورت قطع هرگونه کمک و حمایت دولت انگلیس از گروه‌های تروریستی تاکید شد.

انگلیس در بیش از پنج سال گذشته یکی از اصلی‌ترین حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه بوده است. پس از موفقیت ارتش سوریه در آزادسازی شهر راهبردی حلب از اشغال تروریست‌ها، روز پنجشنبه سفیران ایران و روسیه در لندن به وزارت امور خارجه انگلیس احضار شدند. 

 

کلیدواژه