ثور 20, 1402 12:19 Asia/Kabul
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سوریه در مسکو
    دیدار وزرای خارجه ایران و سوریه در مسکو

وزیر امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه سوریه که برای شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه درباره سوریه به مسکو سفر کرده اند، با هم دیدار و گفت وگو کردند.

نخستین نشست چهارجانبه وزیران امورخارجه کشورهای سوریه، ترکیه، روسیه و ایران امروز(چهارشنبه) در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و فیصل مقداد رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه پس از این دیدار با هم صبحانه کاری داشتند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه با هدف شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه درباره سوریه وارد مسکو شد.

بحران سوریه از سال 2011 آغاز شد؛ برخی کشورها از جمله ترکیه از جمله بازیگرانی بودند که از معارضان سوری حمایت کردند و ایران و روسیه نیز دو کشوری بودند که از نظام سوریه در جنگ با تروریست‌ها حمایت کردند.

همزمان با شدت گرفتن بحران سوریه، نشست‌های سیاسی نیز در خصوص این بحران توسط مخالفان و حامیان دمشق برگزار شد.

مخالفان نظام سوریه نشست‌هایی را در کشورهای مختلف از جمله در قطر و ترکیه برگزار کردند و حامیان دمشق نیز نشست‌های مختلفی را در تهران و مسکو برگزار کردند.

در همین حال، نشست‌هایی نیز با حضور همزمان دولت دمشق و معارضان از جمله در وین، ژنو و آستانه برگزار شد.

تلاش‌هایی که سه کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه انجام دادند، متمایز از دیگر نشست‌ها درباره سوریه بود؛ این نشست‌ها که در قزاقستان، ترکیه، روسیه و ایران برگزار شد سبب کاهش بحران به خصوص بحران انسانی در سوریه شد.

مذاکرات چهارجانبه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه

کلیدواژه