ثور 21, 1402 08:21 Asia/Kabul
  • ارزیابی مثبت وزیر امور خارجه ایران ازنشست چهارجانبه مسکو
    ارزیابی مثبت وزیر امور خارجه ایران ازنشست چهارجانبه مسکو

وزیر امور خارجه ایران با ارزیابی مثبت از نشست چهارجانبه مسکو گفت: در این نشست، گام های رو به جلو در راستای نزدیک کردن دیدگاه های ترکیه و سوریه برداشته شد.

به گزارش  رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران قبل از ترک مسکو در گفت و گو با خبرنگاران با ارزیابی مثبت از مذاکرات مسکو، گفت: با استفاده از فرصت حضور در نشست چهارجانبه مسکو، دیدارهای جداگانه ای با وزیران امور خارجه روسیه، سوریه و ترکیه انجام و درباره توسعه مناسبات دوجانبه و به ویژه پیگیری همکاری های اقتصادی و تجاری رایزنی شد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: در این دیدارها، اجرایی شدن توافقاتی که در دیدارهای جداگانه رئیس جمهوری اسلامی ایران با رئیسان جمهور روسیه و ترکیه صورت گرفته است، پیگیری شد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: پیشرفت های بسیار خوبی در مناسبات ایران و ترکیه و همچنین روابط تهران و مسکو در یکسال گذشته صورت گرفته است و حجم مناسبات تجاری ایران با این دو کشور وضعیت افزایشی و خوشبینانه ای را نشان می دهد.

همچنین وزیران خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در پایان مذاکرات روز چهارشنبه در مسکو در بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود به تمامیت ارضی سوریه، عدم دخالت در امور داخلی و مبارزه با تمام اشکال تروریسم و همچنین بر اهمیت افزایش کمک‌های بین‌المللی به سوریه تأکید کردند.

 

کلیدواژه