ثور 21, 1402 17:41 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: اقدام پارلمان سوئد درباره سپاه با تحریک عناصر تروریستی بود
    امیرعبداللهیان: اقدام پارلمان سوئد درباره سپاه با تحریک عناصر تروریستی بود

وزیر امور خارجه ایران، اقدام پارلمان سوئد درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با تحریک عناصر تروریست و مطرود ملت ایران دانست و گفت: سپاه بزرگترین نقش را در مبارزه با تروریسم در منطقه عهده دار است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند، اقدام نابخردانه پارلمان سوئد مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های به اصطلاح "تروریستی" را به شدت محکوم و تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد حاکمیتی است که مسوولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزی کشور  و بزرگترین نقش را در مبارزه با تروریسم در منطقه عهده‌دار است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: این اقدام با تحریک عناصر تروریست و مطرود ملت ایران صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به زمینه‌های متنوع همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ایرلند، بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در راستای منافع دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

«مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تصمیم انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران در آزادی یک تبعه ایرلندی، بر اراده کشورش برای همکاری با تهران تأکید کرد.

وزیر خارجه ایرلند تصریح کرد: ایرلند هرگز علاقه‌مند نیست که در مورد نهاد حاکمیتی سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد و ما بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم.

مارتین از روند همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تلاش برای لغو تحریم‌ها ابراز خرسندی کرد و افزود: کشورش از این روند استقبال می کند.

ایران درباره اقدام ضد سپاه پاسداران به سوئد هشدار داد

کلیدواژه