ثور 23, 1402 07:47 Asia/Kabul
  • پناهجویان افغان نگران تنش‌ها در پاکستان
    پناهجویان افغان نگران تنش‌ها در پاکستان

شماری از پناهجویان افغانستانی مقیم پاکستان با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در اینکشور می‌گویند بحران جاری در پاکستان آنها را نیز متأثر کرده است.

به گزارش رادیو دری، زهرا حق‌جو، پناهجوی افغان در پاکستان با اشاره به افزایش تنش‌ها در این کشور و تأثیر آن بر پناهجویان گفت: پناهجویان نگران اوضاع هستند  و احساس می‌کنند اولین قربانی وضعیت نابسامان سیاسی فعلی، آنها هستند.وی گفت: اگر وضعیت پاکستان نظامی اعلام شود، حتما روند بازداشت پناهجویان افغان نیز تشدید می‌شود.

زیارمل افغان، دیگر شهروند پناهجوی افغانستان در پاکستان، می‌گوید که با تشدید بحران در پاکستان، احتمال دارد سفارتخانه‌های کشورها، بسته شود و پناهجویانی که در انتظار تخلیه هستند، با مشکلاتی روبه‌رو شوند.

وی گفت: در این حالت، مشکلات زیادی متوجه مهاجرین می‌شود.

آصفه استانکزی، فعال امور پناهندگان نیز دراین‌باره می‌گوید با هر رویدادی در کشور میزبان به ‌ویژه در بحران سیاسی پاکستان، پناهندگان متأثر می‌شوند. استانکزی می‌افزاید: در پاکستان اتفاقات اخیری که شکل گرفته، تأثیرات منفی‌اش را بر مهاجرین دارد؛ چرا که باعث یک ‌نوع بی‌ثباتی سیاسی شده و این بی‌ثباتی سیاسی، باعث به‌هم‌خوردن آرامش و امنیت عمومی مردم و مخصوصاً مهاجرین شده است.

اخراج بیش از ۲۰۰ پناهجوی افغانستان از پاکستان

کلیدواژه