ثور 24, 1402 07:43 Asia/Kabul
  • دیدارهای وزیر دادگستری ایران در حاشیه اجلاس بین‌المللی سن‌پترزبورگ
    دیدارهای وزیر دادگستری ایران در حاشیه اجلاس بین‌المللی سن‌پترزبورگ

وزیر دادگستری ایران در حاشیه اجلاس بین‌المللی حقوقی در سن‌پترزبورگ روسیه با برخی از وزیران دادگستری کشورهای شرکت کننده در این اجلاس دیدار و درباره گسترش همکاری حقوقی و قضایی تبادل نظر کرد.

به گزارش رادیو دری، «امین حسین رحیمی» وزیر دادگستری ایران روز شنبه در حاشیه اجلاس بین‌المللی حقوقی در سن‌پترزبورگ، علاوه بر مذاکره رسمی با  وزیر دادگستری روسیه، با وزیران دادگستری سوریه، قزاقستان، نامیبیا، مصر، اندونزی، مالی و چاد دیدار و گفت و گو کرد.

رحیمی در پایان سفر به سن پترزبورگ و قبل از عزیمت به مسکو، دیدارها در حاشیه اجلاس بین‌المللی حقوقی در سن‌پترزبورگ را در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه بسیار مفید ارزیابی کرد.

رحیمی با اشاره به طرح پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس از جمله پیشنهاد شکل گیری باشگاه حقوقی تحریمی‌ها گفت: این پیشنهاد مورد استقبال شرکت کنندگان و به ویژه کشور روسیه میزبان اجلاس قرار گرفت.

وزیر دادگستری ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به خاطر رویارویی بیش از چهار دهه با تحریم‌های یکجانبه آمریکا، تجربه گرانسنگی در مقابله با تحریم‌ها دارد که این تجربه می‌تواند با سایر کشورها نیز به اشتراک گذاشته شود.

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در اجلاس حقوقی بین المللی سن پترزبورگ روسیه پیشنهاد داده بود چارچوب همکاری‌های حقوقی و قضایی میان کشورهای قربانی تحریم‌های یکجانبه تنظیم و باشگاه تحریمی‌ها با محوریت وزارتخانه‌های دادگستری این کشورها ایجاد شود که با استقبال حاضران همراه شد.

رحیمی روز پنجشنبه با هدف شرکت در اجلاس بین‌المللی حقوقی سن پترزبورگ به روسیه سفر کرد و روز جمعه در مجمع عمومی این اجلاس و نیز نشست جداگانه وزیران دادگستری کشورهای شرکت کننده سخنرانی کرد.

وزیر دادگستری ایران شامگاه شنبه در پایان سفر سه روزه خود به روسیه، به تهران بازگشت.

کلیدواژه