دولت مسئول پیگیری فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت روابط با کشورهای مسلمان و همسایه است
(last modified 1402-03-01T03:14:12+00:00 )
جوزا 01, 1402 07:44 Asia/Kabul
  • دولت مسئول پیگیری فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت روابط با کشورهای مسلمان و همسایه است
    دولت مسئول پیگیری فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت روابط با کشورهای مسلمان و همسایه است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سفرا و مسئولان وزارت امور خارجه بر تلاش همه دستگاه‌ها برای تقویت روابط ایران با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو تأکید کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،  دیروز (شنبه) در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران، سیاست ارتباط با کشورهای اسلامی ولو در دوردست و همچنین سیاست ارتباط با کشورهای هم‌جهت و همراه را مهم برشمردند و تاکید کردند :  امروز همراهی و هم‌جهتی برخی کشورهای بزرگ و مهم دنیا با جمهوری اسلامی ایران در برخی جریانها و خطوط اساسی سیاست بین‌الملل پدیده‌ای بی‌سابقه است که باید با قدردانستن این فرصت، ارتباطات با آن کشورها را تقویت کنیم.

به گزارش رادیو دری، " سید ابراهیم رئیسی " رئیس جمهوری ایران،  روز (  یکشنبه )  در جلسه هیأت دولت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار  سفرا و مسئولان وزارت امور خارجه درباره ضرورت تقویت ارتباطات و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو،  گفت :  نه فقط وزارت امور خارجه، بلکه همه دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند. 

رئیس جمهور،  افزود: روابط با کشورهای هدف در کمتر از دو سال گذشته اگر چه افزایش قابل توجهی داشته است، اما با توجه به ظرفیت‌ های موجود می‌تواند بیش از سطح فعلی ارتقا یابد.

رئیسی،  در بخشی دیگر از سخنانش عملیات دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گردش به دور کره زمین را افتخارآفرین و غرورانگیز توصیف و تصریح کرد: این اقدام ارتش نشانه اقتدار و قدرت نیروی دریایی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شایسته قدردانی است.

 

کلیدواژه