جوزا 02, 1402 07:42 Asia/Kabul
  • رئیسی : همکاری با کشورهای همسو جزو سیاست همسایگی دولت ایران است
    رئیسی : همکاری با کشورهای همسو جزو سیاست همسایگی دولت ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران سطح روابط اقتصادی و تجاری تهران - جاکارتا را قابل توجه ولی غیر قابل قبول دانست و با تاکید بر ارتقای آن، گفت: همکاری با کشورهای همسو جزو سیاست همسایگی دولت سیزدهم ایران است.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه پیش از ترک تهران برای سفر سه روزه به اندونزی در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران درباره اهداف و برنامه‌های این سفر افزود: سطح روابط اقتصادی و تجاری دوکشور قابل توجه است اما باید بیش از پیش ارتقاء یابد.

رئیسی با بیان اینکه پیوند تمدنی و معنوی ایران و اندونزی را به یکدیگر نزدیک کرده است، تصریح کرد: در سفر به اندونزی تفاهم نامه‌هایی در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گمرکی و بهداشتی به امضاء می‌رسد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: تهران و جاکارتا نسبت به مسایل منطقه‌ای و بین المللی نگاه مشترکی دارند؛ هر دو کشور مخالف یکجانبه گرایی و موافق صلح پایدار در منطقه هستند و این نگاه‌های مشترک باعث می شود بیشتر کنار یکدیگر قرار گیرند.

رئیس قوه مجریه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ، ارتباطات خوبی با  اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان دارد و سفر به جاکارتا نقطه عطفی برای توسعه روابط بین دو کشور و دو ملت است.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهوری اندونزی با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دوجانبه، در صدر هیات عالی‌رتبه  اقتصادی - سیاسی، تهران را به مقصد جاکاراتا ترک کرد.آخرین سفر رسمی دوجانبه رئیسان جمهوری ایران و اندونزی ۱۷ سال پیش انجام شده بود.

کلیدواژه