جوزا 03, 1402 08:17 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی : قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی نیست
    رئیس سازمان انرژی اتمی : قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی نیست، تصریح کرد: امروز کل چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی شده است.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه شنبه در گردهمایی رئیسان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از فناوری هسته ای ارزش‌آفرین برخوردار است به‌طوری‌که شرکت‌ها و کشورهای فراوانی در سطح جهان خواهان آب سنگین ایران و مشتقات آن هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مشتقات آب سنگین یک تحول اساسی در صنعت دارویی، بهداشت و درمان ایجاد می‌کند؛ مولفه‌ای که قدرت‌ساز بوده و داروهایی که بر پایه آن تولید می‌شود در مرز دانش قرار دارند.

اسلامی افزود: امروز کل چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای از معدن یعنی اکتشاف و شناسایی، استخراج و فرآوری از معادن، تبدیل، غنی‌سازی، تولید سوخت و استفاده از آن در راکتورها به‌صورت کاملا بومی شده و توسط دانشمندان و نیروهای جوان و تلاشگر ایران اجرا می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه روایتگری‌هایی که از فعالیت هسته‌ای ایران شده به شکلی بوده است که یک تصویر وارونه از حقایق را نشان می‌دهد، تصریح کرد: نمایندگان ایران در سراسر جهان باید تلاش کنند تا ملت‌ها و دولت‌های جهان را با حقایق و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آشنا سازند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: محصولات سازمان انرژی اتمی صادراتی است

کلیدواژه