قوس 28, 1395 08:25 Asia/Kabul
  • تاکید بیانیه پایانی کنفرانس وحدت اسلامی بر تحکیم وحدت جهان اسلام

سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شنبه شب با صدور بیانیه ای درباره تاکید بر لزوم یکپارچگی جهان اسلام و هوشیاری در برابر توطئه های تفرقه افکنانه ضد کشورهای اسلامی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا ،در بیانیه پایانی سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در 27 بند تنظیم شده آمده است، شرکت کنندگان در این نشست سه روزه ضمن بررسی آخرین تحولات کشورهای اسلامی، اجرای طرحهایی ضروری در جهت برطرف شدن شکاف ها و ساماندهی به امور جهان اسلام را خواستار شدند.

این بیانیه می افزاید وحدت اسلامی ضرورتی برای رویارویی با جریانات تکفیری عنوان اصلی این دوره از کنفرانس بود که موضوعاتی از قبیل اندیشه تکفیری، نتائج اندیشه تکفیری بر وحدت مسلمانان، خطرات اندیشه تکفیری بر آرمان فلسطین و موانع ناشی از اندیشه های تکفیری بر سرراه تحقق اهداف امت اسلامی در ایجاد «تمدن نوین اسلامی» مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

شرکت کنندگان در این بیانیه ضمن بررسی اقدامات جریانات تکفیری و تاثیر آن در تضعیف وحدت صفوف مسلمین، دشمن طلبی علیه سایر مذاهب و ایجاد کینه و کشتار و خونریزی تاکید نمودند که اندیشه تکفیری بزرگترین خطر بیش روی وحدت میان مسلمانان بوده لذا می بایست تمامی کسانی که به تقریب بین مذاهب و به وحدت گروههای امت اسلام اعتقاد دارند، رویارویی و مقابله با تکفیریها را در سرلوحه اهتمام خود قرار دهند.

براساس بیانیه پایانی سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شرکت کنندگان ضمن بررسی توطئه استعمارگران و طاغوتها در جهان اسلام برای به ذلت کشاندن و ایجاد تفرقه در میان صفوف مسلمانان به بیان ارتباط تنگاتنک دشمنان بین المللی ومنطقه ای امت اسلامی و جریانات تکفیری پرداخته و امت اسلامی را به بیداری و هوشیاری و بصیرت در مقابل این طرح استعماری جدید فراخواندند.

در این بیانیه همچنین با تبریک به مناسبت پیروزیهای مقاومت ملت عراق و ملت سوریه علیه تروریسم ابراز امیدواری شده با ادامه  فداکاریهای مردم دوکشور وحمایت امت اسلامی ، ثبات و امنیت هرچه سریعتر به عراق و سوریه بازگردد.

شرکت کنندگان در بیانیه پایانی اجلاس کشتار روزانه ملت یمن و نابودی انسانها و نسل ها را محکوم نموده و از محافل بین المللی خواستند  فوراً برای نجات ملت مقاوم وصبور یمن و تجاوزی که با آن روبرو هستند، دخالت نمایند.شده بود.
سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از روز پنج شنبه با شعار وحدت و ضرورت مقابله با گروه‌های تکفیری و با حضور صدها شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام  از 60 کشور ، در تهران آغاز به کار کرد.