جوزا 04, 1402 16:23 Asia/Kabul
  • ولت باکو: اجازه حمله از خاک خود به ایران را نمی‌دهیم
    ولت باکو: اجازه حمله از خاک خود به ایران را نمی‌دهیم

معاون وزیرخارجه آذربایجان تاکید کرد: باکو در مناقشات دیگر کشورها مداخله نمی‌کند و به اسرائیل اجازه حمله از خاکش به ایران را نخواهد داد.

به گزارش رادیو دری، "فریز رضایف" در نشست هرتزیلیا در فلسطین اشغالی گفت: ایران کشور همسایه ماست و قرار است در کنار هم زندگی کنیم، بنابراین همیشه سعی کردیم روی چیزهای مثبت تمرکز کنیم.

وی افزود: در سیاست خارجی و امنیتی اختلاف نظر وجود دارد، اما ما مفتخریم که یک سیاست خارجی کاملاً مستقل را دنبال می کنیم.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به کمک های اسرائیل در جنگ قره باغ ضد ارمنستان اضافه کرد: جمهوری آذربایجان نقش مهمی در تامین امنیت انرژی اسرائیل ایفا می کند.

ناصر کنعانی  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران چندی پیش بر "پیوند ناگسستنی تاریخی و دینی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان" تاکید کرد و هشدار داد: از دولت جمهوری آذربایجان انتظار داریم از دامی که دشمنان روابط دو کشور پهن کرده‌اند، دوری کند".

کنعانی  گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به "توطئه رژیم صهیونیستی علیه خود از خاک جمهوری آذربایجان بی‌تفاوت بماند".

مناسبات جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی سالهاست شکل گرفته و اسرائیل بزرگ‌ترین فروشنده تسلیحات به جمهوری آذربایجان است و ۴۰ درصد نفت وارداتی خود را نیز از جمهوری آذربایجان تامین می‌کند.

وصیه کنعانی به جمهوری آذربایجان: نسبت به نیات واقعی دشمن صهیونیستی هوشیار باشید

واکنش ایران به ادعای ضد ایرانی رئیس جمهوری آذربایجان

کلیدواژه