جوزا 10, 1402 11:29 Asia/Kabul
  • اندیشه‌های امام خمینی(ره)؛ عامل سقوط هژمونی غرب
    اندیشه‌های امام خمینی(ره)؛ عامل سقوط هژمونی غرب

34 سال از ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران می گذرد و همچنان اندیشه‌های تابناک ایشان، هژمونی غرب به‌ویژه آمریکا را در سراشیبی سقوط قرار داده است.

به گزارش رادیو دری؛ اندیشه‌های تابناک امام خمینی (ره) همانند اقیانوسی است که مدام موج ایجاد می‌کند و هر یک از این امواج، یک نقطه عطف در تاریخ ایران و جهان است.

«تا شرک و کفر هست مبارزه هست تا مبارزه هست ما هستیم»؛ «جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد»؛ «معتقدین به انقلاب اسلامی را در سراسر جهان سرمایه‌های بالقوه انقلاب خود تلقی می‌کنیم»؛ «جمهوری اسلامی برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است»؛ این جملات چکیده‌ اندیشه‌های انقلابی امام خمینی (ره) درباره جهان و فلسفه و  مبارزه با کفر جهانی است.

دنیای امروز دچار یک گیجی و بی‌برنامگی در تولید گفتمان سلطه است؛ به همین دلیل استکبار و استبداد جهانی رو به ویرانی و فروپاشی و ازهم‌گسیختگی است.

در برابر این فروپاشی، گفتمان امام خمینی (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی به برکت رهبری‌های دقیق و هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز‌به‌روز در حال اوج‌گیری، گسترش و دربرگیری همه لایه‌های انسانی در جهان است.

امروز ۷۰۰ حوزه علمیه در ۵ قاره جهان میعادگاه نخبگان، روشنفکران و گروندگان به اسلام و فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) هستند که کانون اصلی فکری و عملی آن‌ها اندیشه‌های انقلابی امام خمینی (ره) است.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته ملت ایران به همراه مهمانان و شیفتگان امام خمینی (ره) از سراسر جهان، چهارم ژوئن در مرقد مطهر ایشان در تهران گرد هم می‌آیند تا از زبان حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان مفسر اصلی خط و مکتب امام خمینی (ره)، خوانشی نو توأم با بازخوانی رموز پیروزی‌های انقلاب اسلامی و سرّ مانایی مکتب ایشان را با گوش جان بشنوند.

 

 

کلیدواژه