جوزا 11, 1402 12:59 Asia/Kabul
  • برگزاری آیین بزرگداشت امام خمینی(ره) در کنیسه یوسف آباد
    برگزاری آیین بزرگداشت امام خمینی(ره) در کنیسه یوسف آباد

آیین بزرگداشت امام راحل از طرف جامعه کلیمیان شامگاه ۱۰ خرداد/جوزا در کنیسه یوسف آباد تهران برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در این مراسم که با حضور تنی چند از اعضای ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل و مسئولان جامعه کلیمیان ایران برگزار شد، سامه یه در سخنانی با تبریک اعیاد و دهه کرامت شیعیان ایران تاکید کرد، در آیین کلیمیان وقتی مراسم ختم یا بزرگداشتی برگزار می شود، سخنان مذهبی یا صحبت های اجتماعی انجام می دهیم که ثواب محسوب می شود و تمام ثواب برای فرد درگذشته محسوب می شود.

نماینده جامعه کلیمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: و ثواب این مراسم نیز به روح امام راحل تقدیم می شود.سامه یه همچنین یاداور شد همه احاد ایران اعم از مسلمانان و اقلیت های مذهبی توحیدی در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند و جامعه یهودیان در ۲۲ بهمن هم شهیدی به انقلاب هدیه کردند.

سامه یه اظهار داشت؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه برخی تفکرات منفی درخصوص یهودیان وجود داشت بود و حتی دستگیری هایی هم شاهد بودیم.

وی افزود: متاسفانه تا حدی فشار به جامعه یهودی نسبت به سایر اقلیت ها بیشتر بود، به هرحال صهیونیست ها هم دین اصلی شان یهودی است.

این نماینده مجلس گفت: اما مسئولان وقت کلیمیان ایران در زمانی که ملاقاتی با امام راحل داشتند، امام خمینی (ره) تاکید کرد میان یهودیت با صهیونیست تفاوت است و از ان زمان تاکنون احترام به جامعه کلیمیان ایران را شاهد بوده ایم.

اندیشه‌های امام خمینی(ره)؛ عامل سقوط هژمونی غرب

کلیدواژه