قوس 28, 1395 13:30 Asia/Kabul
  • آمانو: ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در تهران با ابراز رضایت از روند اجرای برجام توسط ایران تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند بوده است.

به گزارش ایرنا، یوکیا آمانو روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود، ایران تا بحال به تعهدات خود پایبند بوده و این مساله مهمی است.

آمانو در ادامه ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه داشته باشد.

علی اکبر صالحی، نیز در این نشست خبری با اشاره به گزارش های آژانس بین المللی اتمی اظهار داشت، این گزارش ها تعهد و التزام ایران به تمامی تعهدات خود را منعکس کرده و این نکته بسیار مهی است.

صالحی با اشاره به روابط خوب ایران و آژانس بین المللی اتمی اظهار داشت، اصرار ما این است که آژانس بعنوان یک مرجع بین المللی بی طرف عمل کند و اعمال نفوذ کسی در گزارش های آژانس منعکس نشود.

وی همچنین درباره نتایج گفت وگوها درباره میزان غنی سازی پیشران‌ها گفت، ر خصوص پیشران‌ها سه ماه فرصت داریم تا آن را بررسی کنیم و این بحث بسیار مهم و فنی است که قطعا ایران در چارچوب برجام و در چارچوب موافقتنامه های پادمانی آنها را انجام خواهد داد.

صالحی افزود، ما سه ماه زمان داریم بررسی های اولیه را در این خصوص انجام دهیم و بعد نتیجه آن را در گزارشی خدمت رییس جمهوری تقدیم می کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا می توان این اقدام ایران را اقدام متقابل و متناظر با اقدام آمریکا تلقی کنیم، گفت، من پیشتر هم به رسانه ها گفته ام، اگر مطلبی می گویم حتما دقیق آن را می گویم ولی به هر حال دست ایران بسته نیست، پل‌های پشت سرش را خراب نکرده و هر اقدامی که مقتضی باشد و مسئولان نظام تصمیم بگیرند، برای عملیاتی کردن آن آمادگی داریم.

کلیدواژه