جوزا 14, 1402 07:42 Asia/Kabul
  • تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران
    تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران

امروز (یکشنبه) چهاردهم خرداد/جوزا 1402 هجری شمسی (پانزدهم ذی القعده 1444 هجری قمری برابر با چهارم ژوئن 2023 میلادی) سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

34 سال پیش در چنین روزی، "روح الله موسوی خمینی" (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، پس از 87 سال زندگی پرتلاش و خستگی ناپذیر، چشم از جهان فروبستند و به دیدار حق شتافتند.

امام خمینی (ره) مبارزات خود را از سال 1342 هجری شمسی با رژیم استبدادی شاه و مداخلات آمریکا درایران آغاز کردند و سرانجام توسط رژیم شاه به ترکیه و سپس به عراق تبعید شدند.

امام خمینی (ره) در مدت سیزده سال تبعید در عراق، علاوه بر تربیت شاگردان بسیار، به افشاگری ماهیت فاسد رژیم شاه و مطامع نامشروع آمریکا در ایران پرداختند و با صدور اعلامیه های روشنگر، زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

سرانجام پس از اوجگیری مبارزه و هجرت امام به فرانسه و سپس بازگشت شکوهمندانه ایشان به ایران، انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 هجری شمسی به پیروزی نهایی رسید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود توطئه های قدرت ها و دشمنان داخلی و خارجی انقلاب از جمله جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، امام خمینی (ره) در شرایط سخت و دشوار آن دوره، مردم ایران را با درایت و شجاعت، رهبری کردند.

گفتنی است، امروز(یکشنبه) مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در مرقد مطهر ایشان در تهران با حضور گسترده مردم از سراسر ایران اسلامی و کشورهای مختلف جهان و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود.

رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تسلیت باد

کلیدواژه