رهبر معظم انقلاب اسلامی: حفظ استقلال و عزت و منافع ملی، وابسته به حفظ ایمان و امید است
(last modified Sun, 04 Jun 2023 06:28:28 GMT )
جوزا 14, 1402 10:58 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کردند : حفظ استقلال و عزت و منافع ملی، وابسته به حفظ ایمان و امید است.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امروز ( یکشنبه )  در اجتماع پرشکوه، عظیم و پرشور مردم قدرشناس و وفادار در سی‌و‌چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، امام راحل را از سرآمدان تاریخ ایران خواندند که هیچ جریانی قادر به حذف امام از حافظه تاریخ و یا تحریفِ «موثر، طولانی و ماندگار» او نخواهد بود.

ایشان با تبیین ۳ تحول بزرگی که امام در سطح کشور، امت اسلامی و سطح جهان بوجود آورد، گفتند: «ایمان» و «امید» امام، عامل نرم‌افزاری و بوجودآورنده‌ی این تحولات عظیم تاریخی بود و هرکسی و هر مجموعه و جریانی که به «ایران، منافع ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت کشور و عزت ملی» علاقه‌مند است، باید همه سعی خود را در تقویت «ایمان» و «امید» مردم و جامعه به کار گیرد.

رهبر معظم  انقلاب اسلامی در تشریح ابعاد تحول امام در سطح امت اسلامی، به ایجاد بیداری اسلامی، تحرک و آمادگی نسبی در امت اسلامی و تبدیل مسئله فلسطین به موضوع اول جهان اسلام اشاره کردند و گفتند: امام در کالبد افسرده ملت فلسطین جان دمید و اکنون روز جهانی قدس نه تنها در ایران بلکه در پایتخت کشورهای غیر اسلامی هم به صحنه حمایت از مظلومان فلسطینی تبدیل شده است.

ایشان، اقتضائات و ابزارهای لازم برای دنبال کردن راه و هدف امام را متفاوت از شیوه‌های ۴۰ سال قبل دانستند و  افزودند: البته جبهه‌ بندی‌ها عوض نشده و امروز هم مانند دیروز، جبهه استکبار، جبهه صهیونیست‌ها و جبهه زورگویان متجاوز در مقابل ملت ایران صف کشیده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته تفاوت جبهه‌بندی امروز با دیروز این است که ملت ایران قوی‌تر و آنها ضعیف‌تر شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی،  تاکید کردند : در این چند دهه، دستگاههای عنود و لجوج استکبار و دستگاههای امنیتی و سیاسی و مالی آنها هر کاری توانستند برای تضعیف ایمان و امید انجام دادند که در موارد معدودی هم پیشرفت کردند اما در اغلب موارد به توفیق الهی مغلوب و منکوب ملت ایران شدند.

ایشان، آخرین حلقه از سلسله تلاش‌های دشمنان را، اغتشاشات  خواندند و در تبیین اجزای شکل‌دهنده آن گفتند: طراحی جامع این اغتشاشات در اتاق‌های فکر کشورهای غربی انجام، و اجرای آن با پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای گسترده دستگاههای امنیتی غرب و پادویی عناصر خائن و مزدورانِ پشت‌کرده به وطن و عوامل سیاست‌های خصمانه علیه ایران همراه شد.

آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

 

کلیدواژه