جوزا 14, 1402 14:57 Asia/Kabul
  • گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سراسر جهان
    گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سراسر جهان

مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با حضور شیفتگان و عاشقان ایشان در سراسر جهان برگزار شد.

امروز (یکشنبه) چهاردهم خرداد 1402 هجری شمسی سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

34 سال پیش در چنین روزی، «روح الله موسوی خمینی» (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، پس از 87 سال زندگی پرتلاش و خستگی ناپذیر، چشم از جهان فروبستند و به دیدار حق شتافتند.

به گزارش رادیو دری؛ سی و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به همت رایزنی فرهنگی سفارت جهموری اسلامی ایران در اسپانیا در مرکز اهل البیت مادرید برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از ایرانیان مقیم، اسپانیایی های علاقه مند به انقلاب اسلامی و شرکت کنندگانی از کشورهای اسلامی از جمله عراق و افغانستان برگزار شد، محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با اشاره به مهمترین ابتکار امام خمینی(ره) که همان نظام جمهوری اسلامی است گفت، امام ابتکارات فراوانی داشته ولی مهمترین ابتکار امام تاسیس نظام جمهوری اسلامی است که در واقع همان مردم سالاری دینی است.

در ایتالیا نیز مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با حضور اندیشمندان و دوستداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که به صورت وبیناری و با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و همکاری موسسه مطالعات بین المللی خانه دانایی برگزار شد، آرا شاوردیان نماینده جامعه ارامنه ایران در مجلس شورای اسلامی ایران، آدولفو مورگانتی مدیر انتشاراتی چرکیو و خانم هانیه ترکیان اسلام شناس مطالبی را در باب ویژگی‌های شخصیت امام خمینی (ره) مطرح کردند.

ترکیان، امام خمینی (ره) را شخصیتی عنوان کرد که به‌رغم گذشت سی و چهار سال از ارتحال ایشان هنوز برای مردم دنیا به عنوان یک شخصیت سیاسی - دینی شناخته می‌شود که تمامی وجوه زندگی ایشان بر همگان شناخته شده نیست.

در بغداد و نجف اشرف عراق هم مراسم سی و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد و شرکت کنندگان مواضع جهادی، سیاسی و علمی امام را یاد آور شدند.

آیت الله "یاسین الموسوی" روحانی عراقی در این مراسم گفت، روح بلند امام راحل همچنان مواضع قهرمانانه، مردانگی، شجاعانه ایشان را یادآور می‌شود.

"کاظم الجابری" فرمانده لشکر هشتم بسیج مردمی عراق هم در این رابطه اظهار کرد، حضرت امام خمینی (ره) مردی ربانی و عارف بودند که توانستند جمهوری اسلامی را در ده سال بسیار سخت رهبری؛ و پس از آن هم تفکر رهبری و چگونگی اداره کشور را به نسل بعد منتقل کنند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا هم با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، امام راحل، اصل را بر تربیت انسان‌های الهی گذاشتند تا در جامعه‌ای خداپسند، نه تنها معاش دنیوی و آسایش عمومی محقق گردد، بلکه تکامل معنوی افراد نیز در محیطی سالم و مستعد رشد، تحقق یابد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در این بیانیه تاکید دارد، سیره و گفتمان امام خمینی (ره)، همواره بایستی سند و چشم‌انداز راهبردی مبارزه با نظام سلطه و چراغ راه ملت و مسئولان جمهوری اسلامی و سایر ملت‌های مسلمان قرار گیرد.

امام خمینی (ره) منبع الهام بخش برای آزادیخواهان جهان

کلیدواژه