جوزا 14, 1402 16:47 Asia/Kabul

علما، اندیشمندان، سیاستمداران، کارشناسان و مقامات سوری اندیشه های حضرت امام خمینی (ره ) را در سی و چهارمین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تشریح و شخصیت ایشان را بعنوان امام و بانی وحدت میان مسلمانان گرامی داشتند.

به گزارش رادیو دری، مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امروز(یکشنبه) با حضور جمع کثیری از علمای مذهبی، اندیشمندان، مقامات نظامی، سیاستمداران، کارشناسان اجتماعی و اصحاب رسانه سوریه به همراه معاون وزیر دفاع سوریه، حسین اکبری سفیر ایران، حجت الاسلام و المسلمین صفار هرندی نماینده دفتر ولی فقیه در سوریه و ایرانیان مقیم با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد.

حسن حسن ژنرال بازنشسته ارتش سوریه در این مراسم با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت، انقلاب اسلامی جریان دارد و همچنان تجدد پیدا می کند.

حسن حسن تصریح کرد، ایرانیان با رهنمودهای امام خمینی(ره) وجود خود را در صحنه مبارزه و مقابله با آمریکا ثابت کرده اند و این جریان تا جایی ادامه پیدا کرده که امروز علمدار جبهه مبارزه با آمریکا وهمپمانانش در دستان ایران است.

در ادامه این همایش ابو حامد از فلسطین و چندین کارشناس سیاسی سخنانی درباره امام خمینی(ره) و آزادی فلسطین مطرح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم، به مفهوم سیاست خارجی از دیدگاه امام خمینی (ره) پرداخت وگفت، اصول این سیاست مبنی بر ایجاد روابط مستحکم بین کشورهای اسلامی واجتناب از تفرقه بین مسلمانان است .

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم افزود، ایجاد یک اتحاد بین کشورهای اسلامی به منظور مبارزه با دشمنان اسلام به خصوص آمریکا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید صفار هرندی نماینده ولی فقیه در سوریه نیز در این مراسم با تشریح بیانات حضرت امام خمینی در زمان حج و تاکیدات ایشان بر مقابله با استکبار وبت های زمان گفت، امام خمینی تمام مسلمانان را برای متحد شدن و مقابله با دشمنان و اینکه مسلمانان آزاد باشند و از کرامت وناموس خود دفاع کنند دعوت کرد.

گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سراسر جهان

 

کلیدواژه