جوزا 15, 1402 07:54 Asia/Kabul
  • تاکید وزیران خارجه ایران و ترکیه بر توسعه همکاری‌های دو کشور
    تاکید وزیران خارجه ایران و ترکیه بر توسعه همکاری‌های دو کشور

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه بر توسعه همکاری‌های نزدیک دو کشور تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران یکشنبه شب در گفت  و گویی تلفنی با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه جدید ترکیه با تبریک انتصاب او به این سمت، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های نزدیک بین دو کشور در دوره جدید تداوم و ارتقا پیدا کند.
امیرعبداللهیان با دعوت از وزیر امورخارجه جدید ترکیه برای سفر به تهران، لزوم شتاب بخشیدن به برنامه گسترش مناسبات دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه ایران همکاری تهران - آنکارا در مسایل منطقه‌ای را نیز حائز اهمیت بر شمرد و بر فعال‌سازی سازوکارهای منطقه‌ای تاکید کرد.
هاکان فیدان نیز با قدردانی از تبریک وزیر امورخارجه ایران به خاطر انتصابش به سمت وزیر امورخارجه ترکیه، به اهمیت استمرار گفت وگوها و همکاری‌های خوب جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در زمینه دوجانبه و منطقه‌ای اشاره و آمادگی خود را برای کمک به توسعه مناسبات فیمابین دو کشور در دوره پیش رو اعلام کرد.
هاکان فیدان با ابلاغ سلام رئیس جمهوری ترکیه به رئیس جمهوری اسلامی ایران، از حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف رئیس جمهوری ترکیه قدردانی کرد.
«رجب طیب اردوغان» شنبه شب پس از ادای سوگند سومین دوره ریاست جمهوری، اعضای کابینه جدید ترکیه را معرفی کرد.
«هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در دولت جدید به عنوان وزیر امور خارجه معرفی و جانشین «مولود چاووش اوغلو» شده است.

عزم ایران و ترکیه بر تعمیق همکاری ها

کلیدواژه