روحانی : اقدام اخیر آمریکا مغایر برجام و موجب بی‌اعتمادی جهانی به آمریکا است
(last modified Sun, 18 Dec 2016 10:43:06 GMT )
قوس 28, 1395 15:13 Asia/Kabul
  • روحانی : اقدام اخیر آمریکا مغایر برجام و موجب بی‌اعتمادی جهانی به آمریکا است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران گفت، اقدامات اخیر آمریکا بویژه تمدید قانون «آیسا»، مغایر با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

"حسن روحانی" رئیس‌ جمهوری ایران روز یکشنبه در دیدار «یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران افزود، مسیری که آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته، موجب کاهش اعتماد جهانی به دولت آمریکا خواهد شد.

حسن روحانی، تصریح کرد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به همه ابعاد وظایف خود در راستای پایداری برجام عمل کند و گزارش‌های این نهاد بین المللی باید فنی و بی‌طرفانه باشد.

روحانی همچنین گفت، ایران همواره به دنبال توسعه روابط مثبت و فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و در آینده نیز به همکاری‌های خود با این نهاد بین المللی در چارچوب مقررات، ادامه خواهد داد.

وی برجام را توافقی بزرگ و تجربه‌ای مثبت دانست و افزود، برجام توانست از یکسو ثبات و همکاری بیشتری را برای منطقه به ارمغان آورد و از سوی دیگر تحریم‌های ظالمانه و نادرست علیه ملت ایران را برطرف کند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران با تاکید بر اینکه ایران به تعهدات خود پایبند بوده و آغازگر نقض آن تعهدات نخواهد بود، خاطرنشان کرد، پایداری برجام در گرو پایبندی تمامی طرف‌ها به تعهداتشان بوده و ایران تا زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود در برجام پایبند باشند، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

«یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار گفت، جمهوری اسلامی ایران از زمان اجرای برجام به تمامی تعهدات خود در این توافق به خوبی عمل کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم با همه توان از اجرای ‌آن حمایت می‌کند.

آمانو همچنین اطمینان داد، در آینده آژانس به عنوان سازمانی بی‌طرف و فنی به کار خود ادامه دهد.

 

کلیدواژه