جوزا 22, 1402 08:47 Asia/Kabul
  • استرداد بیش از 18 هزار نفر از اتباع غیرمجاز افغانستان
    استرداد بیش از 18 هزار نفر از اتباع غیرمجاز افغانستان

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی،شمال غرب ایران، گفت: بیش از 18 هزار نفر از اتباع غیرمجاز افغانستان از مرزهای خراسان رضوی مسترد شدند.

به گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی، افزود: در راستای برخورد با حضور غیر قانونی اتباع کشورهای خارجی در خاک جمهوری اسلامی ایران، مرزبانان و پلیس ایران با شناسایی افراد غیر مجاز حاضر، برخورد قانونی کردند.

سرتیپ شجاع گفت: مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ۱۵ روز گذشته ۱۸ هزار و ۹۴۳ نفر از اتباع کشور افغانستان را که در داخل ایران حضور داشتند یا توسط مرزبانان در بدو ورود غیرقانونی به کشور دستگیر شدند از طریق مرز دوغارون طرد و تحویل نماینده کشور افغانستان دادند.

به گفته فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، هر یک از اتباع کشورهای خارجی باید از طریق راههای قانونی وارد کشور شوند.

جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی بوده و اکنون دستکم ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

تحولات اخیر در افغانستان نیز سبب شد که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند و جمهوری اسلامی ایران علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و بدون کمک‌های بین‌المللی، هیچ مانعی برای ورود آنان ایجاد نکرد و میزبان شایسته برای این مهاجران بوده است.

استرداد روزانه 2 هزار مهاجر غیرقانونی افغان از مرزهای خراسان رضوی به افغانستان

کلیدواژه