جوزا 29, 1402 09:09 Asia/Kabul
  • سوگ مشهدالرضا در غم شهادت جوادالائمه (ع)
    سوگ مشهدالرضا در غم شهادت جوادالائمه (ع)

همزمان با سالروز شهادت امام محمدتقی(ع)، فرزند برومند امام هشتم (ع)، مشهدالرضا زانوی غم بغل گرفته و حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش شده و در حزن و اندوهی سنگین فرو رفته است.

به گزارش رادیودری ، دیشب نیز به مناسبت شب شهادت جوادالائمه (ع) شماری از هیات‌های مذهبی شهر مشهد پس از نماز مغرب و عشا به عزاداری پرداخته و همراه با جمعیت زائران و مجاوران سوگوار فاصله میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را سینه‌زنان طی کردند.

به مناسبت شهادت امام جواد(ع) جای جای مشهد و از جمله صحن و سراهای حرم امام رضا(ع) حال و هوای خاصی دارد و یکپارچه سیاه پوش است و زائران و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آمده‌اند تا ضمن زیارت امام مهربانی ها، شهادت فرزندش را به آن بزرگوار تسلیت بگویند.

حضرت امام محمد تقی (ع) در ماه رمضان سال 195 هجری قمری متولد شدند و بعد از شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام رضا (ع)، امامت و رهبری مسلمانان را عهده دار شدند.

دوران زندگی و امامت امام جواد (ع)، عصر شکوفایی تمدن اسلامی و رواج اندیشه های اعتقادی و فلسفی جهان اسلام بود.برگزاری جلسات بحث و مناظره با دانشمندان مذاهب مختلف، آموزش و تعلیم و تربیت مردم، خصوصا اندیشمندان و همچنین افشای سیاست‎های ضد انسانی و ضد مردمی حاکمان وقت، از جمله فعالیت‎های علمی، فرهنگی و سیاسی حضرت امام محمد تقی (ع) بود.

کلیدواژه