جوزا 31, 1402 16:57 Asia/Kabul
  • طلب کنعانی: دولت آلبانی، اشتباه میزبانی از فرقه تروریستی منافقین را جبران کند
    طلب کنعانی: دولت آلبانی، اشتباه میزبانی از فرقه تروریستی منافقین را جبران کند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به اقدامات مجرمانه و تروریستی اعضای گروهک منافقین در آلبانی، از دولت این کشور خواست اشتباه خود را در میزبانی از این فرقه تروریستی، جبران کند.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در پیامی ئوئیتری، با اشاره به حوادث پیش آمده در کمپ اشرف ۳ گروهک تروریستی منافقین در آلبانی نوشت: براساس خبرهای منتشره، صبح روز گذشته، پلیس آلبانی براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم آن کشور،  پادگان اشرف را بازرسی کرده است که دلیل این اقدام، ارتکاب اقدامات مجرمانه و تروریستی  منافقین در آلبانی اعلام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: مقامات کشور آلبانی از کشف و ضبط شماری از سامانه های الکترونیکی و پهپادهایی که منافقین، اقدامات تروریستی خود را به واسطه آنها پیگیری و هدایت می‌کردند، خبر داده و اعلام کرده اند که این گروهک، با اقدامات تروریستی و سایبری، توافق سال ۲۰۱۴ با آلبانی را نقض کرده‌اند.

کنعانی  افزود: منافقین به دلیل ذات تروریستی خود، همواره خطری برای امنیت میزبان خود خواهند بود، به همین دلیل دولت عراق، آنها را اخراج کرد و دولتهای دیگر نیز از پذیرش آنها خودداری کردند.

مقر گروهک تروریستی منافقین در اردوگاهی به شدت محافظت‌شده در منطقه‌ای بین پایتخت آلبانی (تیرانا) و شهر ساحلی "دورس" قرار دارد.

منابع خبری بعد از ظهر سه‌شنبه از حمله پلیس آلبانی به این اردوگاه خبر دادند.

پلیس آلبانی اعلام کرده است که بر اساس حکم دادگاه این کشور و به دلیل نقض توافق‌های صورت گرفته به مقر منافقین حمله کرده که با مقاومت اعضای این گروه مواجه شده است. 

گروهک تروریستی منافقین مسوول ترور بیش از هفده هزار ایرانی از جمله نمایندگان مجلس، مقامات عالی رتبه دولتی و نظامی، شهروندان عادی بی‌گناه و همچنین اتباع خارجی در ایران است.

پلیس آلبانی، مقر گروهک تروریستی منافقین را بازرسی کرد

کلیدواژه