واکنش ایران به ادعاهای پهپادی آمریکا، اوکراین و سه کشور اروپایی
(last modified Sat, 24 Jun 2023 05:25:38 GMT )
سرطان 03, 1402 09:55 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به ادعاهای پهپادی آمریکا، اوکراین و سه کشور اروپایی
    واکنش ایران به ادعاهای پهپادی آمریکا، اوکراین و سه کشور اروپایی

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، ادعاهای پهپادی و ضد ایرانی آمریکا، اوکراین و سه کشور اروپایی را نمایش سیاسی برای بدنام کردن ایران در جنگ اوکراین عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: اقدامات آمریکا، آلبانی، فرانسه، انگلیس و اوکراین، در محل رسانه ای شورای امنیت سازمان ملل، یک نمایش سیاسی برای بدنام کردن ایران در جنگ اوکراین است و آنها به دنبال تاثیرگذاری بر گزارش دوره ای شش ماهه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هستند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ایران ضمن رد این اتهامات بی اساس به صراحت و تکرار اعلام کرده است که دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین ندارد و این جنگ نمی تواند طرف بازنده و برنده داشته باشد و تمامی تلاش ها باید بر پایان دادن هر چه سریعتر این جنگ و حل ریشه ای دلایل بروز آن متمرکز شود.

چهاردهمین گزارش دبیر کل سازمان ملل درخصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام ۱۹ دسامبر 2022 برگزار شد و گزارش جدید دبیرکل، پانزدهمین گزارش خواهد بود که بر اساس زمان بندی تعیین شده، باید در همین ماه تحت ریاست امارات بر شورای امنیت ارائه شود؛ اما آمریکا، انگلیس و حامیان غربی آنها با اهداف مغرضانه ارائه این گزارش را به ماه بعدی میلادی (ژوئیه) که انگلیس ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، موکول کرده اند.

غرب به رهبری آمریکا از ماهها پیش، همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین، ادعاهایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می کند.

ایران معتقد است، کشورهای غربی تلاش می کنند براساس تفاسیر نادرست و گمراه کننده بین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و استفاده از پهپادها در جنگ اوکراین ارتباط ساختگی برقرار کنند، درحالیکه قطعنامه ۲۲۳۱ نه صادرات سلاح را منع کرده و نه به دبیرخانه سازمان ملل دستور العمل و ظرفیت لازم را برای انجام این تحقیقات داده است.

لاوروف: ادعای غرب درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین بی‌اساس است

دم خروس آمریکا در میدان جنگ روسیه و اوکراین آشکار شد!

 امیرعبداللهیان: ایران از هیچ طرفی در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند

کلیدواژه