سرطان 05, 1402 15:12 Asia/Kabul
  • کشور‌های اروپایی و آمریکا اعضای منافقین را به ایران مسترد کنند
    کشور‌های اروپایی و آمریکا اعضای منافقین را به ایران مسترد کنند

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران گفت: کشور‌های اروپایی و آمریکا اعضای گروهک تروریستی منافقین را به ایران مسترد کنند.

به گزارش رادیو دری، «کاظم غریب‎ آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران با بیان اینکه احکامی ضد برخی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در محاکم ایران صادر شده است، تاکید کرد: اقدام‎‌های قضایی در این باره شدت بیشتری به خود گرفته و در ماه‎های آینده سرعت بیشتری نیز خواهد گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران تصریح کرد: کشور‌های اروپایی حتی اگر قصد دارند به منافقین  پناه بدهند، با توجه به اینکه این افراد تروریست هستند، خود نیز آن‌ها را محاکمه کنند.

معاون امور بین‌‎الملل قوه قضائیه ایران افزود: تروریست‎های منافق برای کشور‌های میزبان نیز معضل بسیار بزرگی هستند و دیر یا زود کشور‌های دیگری هم گرفتار اقدام‎های تروریستی این افراد خواهند شد.

تشکیلات تروریستی منافقین از سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد به ترور و اقدامات مسلحانه، مرتکب جنایات گسترده ای شد.

عناصر این گروهک تروریستی ظرف دوسال از 1979 تا 1981 شمار زیادی از مسئولان و نیروهای انقلابی و مردم عادی را ترورکردند و مسئولیت همه این ترورها را نیز برعهده گرفتند.

بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در 28 ژوئن 1981 ، انفجار بمب در دفتر نخست وزیری ایران، سازماندهی اقدام مسلحانه جمعی در ژوئیه 1988 تحت عنوان عملیات " فروغ جاویدان" ، حملات همزمان به سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران در 13 کشور در آوریل 1992 ؛ همچنین بمب گذاری در حرم حضرت  رضا (ع) امام هشتم شیعیان جهان در مشهد مقدس، در 20 ژوئن 1994 که 25 شهید و 70 مجروح برجای گذاشت، بخشی از اقدامات این گروهک تروریستی است که با حمایت های امریکا و فرانسه ودیگر حامیان انها انجام شد.

 

کلیدواژه