سرطان 06, 1402 13:22 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر احقاق حقوق عامه
    تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر احقاق حقوق عامه

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت کم نظیر قوه قضائیه ایران، اجرای کامل سند تحول دستگاه قضا، مبارزه با فساد در درون و بیرون این دستگاه، احیای حقوق عامه، تامین آزادی‌های مشروع، و پیشگیری از وقوع جرم را از جمله وظایف مهم قوه قضائیه خواندند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه ایران، وظایف این قوه در قانون اساسی از جمله احقاق حقوق عامه را بسیار مهم دانستند و گفتند: جلوگیری از ترساندن و بر هم زدن امنیت روانی مردم در فضای مجازی و غیر مجازی از مظاهر تامین حقوق عامه است که دستگاه قضا باید با برنامه‌ریزی و انضباط و قاعده، این وظیفه دشوار را به خوبی انجام دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تامین آزادی‌های مشروع مردم را هم مهم دانستند و افزودند: بر اساس تعبیر دقیق قانون اساسی، همه آزادی‌هایی که شرع اجازه می‌دهد باید برای مردم تامین شود که دستگاه‌های قدرت معمولاً معارض این آزادی‌ها می‌شوند و قوه قضائیه باید به وظایفش در این زمینه عمل کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: اکثریت قاطع قضات و کارکنان قوه قضائیه ایران، انسانهای شریفی هستند که با درآمد واقعاً کم، سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند اما سوء استفاده اقلیتی کوچک در هر نقطه کشور، چهره قوه قضائیه را مخدوش می‌کند و مایه قضاوت نادرست درباره کُل این قوه می‌شود بنابراین باید با هرگونه فساد در درون دستگاه با جدیت برخورد شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: ملاک اصلی داوری درباره فعالیت همه دستگاه‌ها، نتیجه و محصول نهایی است که به دست مردم می‌رسد.

 

کلیدواژه