سرطان 10, 1402 12:19 Asia/Kabul
  • وزارت حارجه ایران کاردار سوئد را فراخواند
    وزارت حارجه ایران کاردار سوئد را فراخواند

در پی اهانت به قرآن کریم در استکهلم، وزارت امور خارجه ایران، در غیاب سفیر سوئد کاردار این کشور را در تهران احضار کرد.

به گزارش رادیو دری؛ مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه ایران در دیدار با کاردار سوئد با محکوم کردن اقدام  صورت گرفته در این کشور در اهانت به مهمترین مقدسات اسلامی، سکوت و رفتار منفعلانه دولت سوئد را عاملی برای جسورتر شدن ناقضان یکی از اصول بنیادین و بدیهی حقوق بشر یعنی اصل احترام به ارزش‌های دینی و آسمانی دانست.

مجید نیلی افزود: در حالی که این روز‌ها مسلمانان در حال انجام مناسک حج و بزرگداشت شعائر دینی و اسلامی هستند، اهانت به مقدسات آنان صرفا در مسیر نفرت پراکنی و خشونت طلبی با سوءاستفاده از اصل آزادی بیان است.

مدیرکل غرب اروپا وزارت خارجه ایران تاکید کرد: اگر سوئد به موقع جلوی اینگونه اهانت‌ها را می‌گرفت، الان شاهد هتک حرمت مجدد مقدسات اسلامی نبودیم. 

نیلی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همگام با جهان اسلام، هرگونه تعرض به کتاب مقدس مسلمانان جهان و نیز مجوز صدور چنین اقداماتی را تحمل نمی‌کند و انتظار دارد دولت سوئد به بدیهی‌ترین وظیفه خود در ممانعت از اهانت به ارزش‌های معنوی و دینی مسلمانان، مسوولانه، مؤثر و بازدارنده عمل کند.

کاردار سوئد نیز در این دیدار با تاکید بر مخالفت دولت کشورش با هرگونه اشکال اسلام‌هراسی، اظهار کرد که مراتب را در اسرع وقت به استکهلم منتقل خواهد کرد.

شب گذشته نیز مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با سفیر سوئد که فعلا در خارج از کشور ایران حضور دارد از بی توجهی دولت این کشور به بی حرمتی به مقدسات اسلامی انتقاد کرد.

تاکید ایران بر واکنش سازمان همکاری اسلامی به هتک حرمت قرآن در سوئد

ایران اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

کلیدواژه