سرطان 11, 1402 08:36 Asia/Kabul
  • بیانیه سفارت ایران در استکهلم در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم
    بیانیه سفارت ایران در استکهلم در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم

سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم، اقدام تنفر آمیز هتک حرمت قرآن کریم و هرگونه نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی را شدیدا محکوم کرد.

یک فرد افراطی به نام «سلوان مومیکا» روز چهارشنبه (28 ژوئن) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان یک نسخه از قرآن کریم را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

مومیکا پس از آن که پلیس سوئد، مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد این جنایت را مرتکب شد.

به گزارش رادیو دری، در متن بیانیه سفارت ایران در سوئد آمده  است: همزمان با عید سعید قربان، بار دیگر در سوئد شاهد اقدامی نفرت انگیز و موهن علیه قرآن کریم بعنوان کتاب مقدس حدود دو میلیارد مسلمان و محترم برای میلیارد‌ها انسان دیگر بودیم اقدامی‌که قلب همه مسلمانان و آزادگان جهان را جریحه دار کرد و چرایی‌های زیادی را درخصوص انجام این عمل در کشوری مانند سوئد در ذهن همگان ایجاد کرد.

در این بیانیه آمده است، هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان به هیچ بها و بهانه‌ای پذیرفته نیست و نباید با هیچ توجیهی احساسات تعداد بی‌شماری از انسان‌ها را مکدر کرد، مجال دادن به گروهی اندک که نفرت را گسترش می‌دهند، فرصت گفتگو و انسانیت را از بین می‌برد.

در بیانیه سفارت ایران آمده است، از کشور سوئد انتظار می‌رود با بستن راه‌های سوء استفاده از آزادی بیان، از تکرار رفتار‌های اسلام ستیزانه در این کشور جلوگیری کند.

تاکید ایران بر واکنش سازمان همکاری اسلامی به هتک حرمت قرآن در سوئد

کلیدواژه