سرطان 12, 1402 19:48 Asia/Kabul
  • تاکید معاون رئیس جمهوری ایران بر تسریع توافقات میان تهران- مسکو
    تاکید معاون رئیس جمهوری ایران بر تسریع توافقات میان تهران- مسکو

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه بر تسریع توافقات میان تهران- مسکو تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، معاون اول رئیس جمهوری ایران  امروز (دوشنبه) در دیدار دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه با ابراز خرسندی از تعمیق و گسترش روابط فی مابین و سفرهای اخیر هیات‌های دو کشور، گفت:  گام‌های مثبتی جهت رفع موانع بانکی و توسعه خطوط ترانزیتی برداشته شده است.

محمد مخبر با تاکید بر ضرورت پیگیری و اجرای هر چه سریعتر توافقات بین تهران- مسکو افزود: باید با دستورات و پیگیری های مجدانه مشکلات موجود در زمینه احداث نیروگاه ها، اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک انرژی و توسعه میادین نفتی برداشته شده و در اجرای طرح های مشترک و قراردادهای فی مابین تسریع شود.

وی با اشاره به اهمیت کریدور شمال-جنوب، تصریح کرد: شرکت‌های روسی از فرصت سرمایه‌گذاری در سواحل مکران و اجرای پروژه‌های زیرساختی بندری و مراکز لجستیکی در کریدور شمال جنوب استفاده کنند که با توجه به استقبال و پیگیری برخی از کشورهای همسایه و کشورهای فرامنطقه ای سرعت تصمیم گیری اهمیت اساسی دارد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه،  نیز در این دیدار با قدردانی و ابراز خرسندی از پیشرفت اجرای طرح ها و قراردادهای بین تهران و مسکو تاکید کرد: دولت روسیه تمام تلاش خود را برای رفع موانع و اجرای هر چه سریعتر توافقات دو کشور به کار گرفته است.

 در ششمین دیدار " محمدد مخبر"  معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران،  و «ایگور لویتین»  دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه بر ضرورت پیگیری و اجرای هر چه سریعتر تفاهم نامه ها و توافقات بین تهران-مسکو تاکید شد.

رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه حاوی پیام مهمی برای دشمن مشترک بود

وزرای امورخارجه روسیه و ایران در مسکو دیدار کردند

کلیدواژه