سرطان 14, 1402 19:12 Asia/Kabul
  • پرچم ایران به عنوان عضو دائم سازمان شانگهای در «تاشکند» برافراشته شد
    پرچم ایران به عنوان عضو دائم سازمان شانگهای در «تاشکند» برافراشته شد

پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای در ساختمان ساختار ضد تروریسم منطقه‌ای این سازمان در شهر «تاشکند»پایتخت ازبکستان برافراشته شد.

به گزارش رادیو دری ، امروز چهارشنبه مراسم رسمی برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو جدید سازمان در قرارگاه ساختار ضدتروریسم منطقه‌ای برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان وزارت امور خارجه و خدمات امنیت دولتی ازبکستان، سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، ناظران و شرکای گفت‌وگو، نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان و نمایندگان رسانه ها حضور داشتند.

«روسلان میرزایف» رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای در این مراسم گفت: ما شاهد تصمیمی تاریخی برای پذیرش جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو دائم  سازمان همکاری شانگهای در نشست سران کشورهای عضو این سازمان در هند بودیم.

در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان گفت: اعضای این سازمان به عنوان سازمانی نوظهور، توانمندی همکاری‌های چندجانبه را در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، ترانزیت، گردشگری، سیاسی، امنیتی و فرهنگی دارند و این همکاری به صلح و رفاه منطقه و جهان منجر می‌شود و با ورود ایران به این سازمان، گستره جغرافیایی و قدرت و توانایی راهبردی و اقتصادی این سازمان بسیار تقویت خواهد شد.

«حمید نیرآبادی»  ضمن قدردانی از حمایت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای پذیرش ایران در این سازمان، چندجانبه گرایی، همکاری جمعی و مبارزه با تروریسم را از ویژگی‌های متمایز سازمان همکاری شانگهای دانست.

جمهوری اسلامی ایران دیروز سه شنبه (چهارم ژوئیه ) در نشست مجازی سازمان همکاری شانگهای در هند ، رسما عضو دائم این سازمان شد .

ایران عضو دائم سازمان همکاری شانگهای شد

رئیسی: سازمان شانگهای جایگاه ممتازی در توسعه همکاری منطقه‌ای دارد

کلیدواژه