سرطان 15, 1402 14:18 Asia/Kabul
  • متواری شدن نفتکش \\\\\\\
    متواری شدن نفتکش \\\\\\\"ریچموند ویجر\\\\\\\" پس از برخورد با یک شناور ایرانی

نفتکش تانکر ریچموند ویجر با پرچم باهاما پس از برخورد با یک شناور ایرانی بدون توجه به مقررات بین المللی دریایی متواری شد.

به گزارش رادیو دری، براساس اعلام مرکز جستجو ونجات دریایی استان هرمزگان (جنوب ایران) در دو روز گذشته یک فروند نفتکش به نام «ریچموند ویجر» با پرچم باهاما با یک فروند شناور ایرانی با ۷ نفر خدمه برخورد کرد که براثر این سانحه، شناور ایرانی از پاشنه دچار آبگرفتگی و ۵ نفر از خدمه آن شناور دچار مصدومیت شدید شدند. 

در این گزارش با اشاره به اینکه نفتکش ریچموند ویجر پس از این تصادم، بدون توجه به قوانین و مقرارت بین المللی دریایی و سانحه به راه خود ادامه داده، آمده است: با توجه به شکایت مالک شناور ایرانی، مراجع قضایی هرمزگان، حکم توقیف فوری نفتکش متخلف را به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان ضابط قضایی ابلاغ کرد.

براساس گزارش مرکز جستجو ونجات دریایی استان هرمزگان، صبح روز چهارشنبه نفتکش متخلف، شناسایی شد ولی بی توجه به هشدارها و اخطارهای ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با تغییر مسیر خود، وارد آبهای سرزمینی کشور عمان شد. 

در ادامه این گزارش با اشاره به هماهنگی با کشور عمان برای پیگیری موضوع تخلف نفتکش ریچموند ویجر آمده است: پیگیری برای توقیف این نفتکش ادامه دارد و پرونده این نقض حقوق و قوانین بین‌المللی همچنان باز است.

در همین راستا نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که ایران بامداد چهارشنبه تلاش کرد دو نفتکش را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کند و به سمت یکی از آن‌ها شلیک کرد که در هر دو مورد، شناورهای نیروی دریایی ایران پس از واکنش نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی کردند و هر دو کشتی تجاری به سفرهای خود ادامه دادند.

حادثه برای شناور ایرانی در دریای سرخ

کلیدواژه