سرطان 20, 1402 08:53 Asia/Kabul
  • ابراز تمایل شورای همکاری خلیج فارس برای همکاری با ایران
    ابراز تمایل شورای همکاری خلیج فارس برای همکاری با ایران

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با بیان اینکه کشورهای عضو این شورا روابط تاریخی با جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت همیشه دست همکاری این شورا به سوی ایران دراز است.

به گزارش رادیو دری، «جاسم البدیوی» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در ششمین نشست موسوم به «گفت‌وگوی راهبردی» بین روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مسکو با ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن اظهارات ایران درباره رابطه با کشورهای شورای همکاری گفت، هدف این شورا ایجاد روابط مستحکم و قوی است؛ به نحوی که در همه زمینه‌ها به سود طرفین باشد.

در این نشست از توافق میان عربستان سعودی و ایران استقبال و ابراز امیدواری شد این اقدام، گامی در مسیر حل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو باشد. 

دبیر شورای همکاری با حمایت از میانجیگری برای حل سیاسی بحران اوکراین و تمدید توافق صادرات غلات، تأکید کرد همکاری با روسیه در اوپک پلاس، تأثیر مثبتی در بازار نفت داشته است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست گفت، تداوم همکاری بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و مسکو اهمیت بسیاری دارد.

لاوروف ضمن ابراز خرسندی از نتایج دور قبلی گفت‌وگوهای راهبردی که در ریاض برگزار شد، گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اهمیت زیادی برای ارتباط و همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قائل است.

براساس این گزارش، هدف از این نشست، تقویت همکاری و افزایش تعامل بین کشورهای عضو شورای همکاری و روسیه بوده است.

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر مشارکت در مذاکرات هسته‌ای با ایران

کلیدواژه