سرطان 21, 1402 12:04 Asia/Kabul
  • رئیسی: ایران و کنیا ظرفیت های بسیاری برای همکاری دارند
    رئیسی: ایران و کنیا ظرفیت های بسیاری برای همکاری دارند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران و کنیا ظرفیت های بسیاری برای همکاری دارند گفت، ارتقای حجم روابط اقتصادی دو کشور به ۱۰ برابر میزان فعلی هدف گذاری شده است.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه پس از مذاکرات هیات های ایران و کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری کنیا و امضای پنج سند همکاری بین دو کشور، در نشست خبری مشترک «ویلیام روتو» رئیس جمهور کنیا، اظهار کرد، ایران دست همه دولت‌های قاره آفریقا را به گرمی می‌فشارد و این روابط می‌تواند بین دو ملت ایران و کنیا روزبه‌روز توسعه پیدا کند.

رئیسی با تاکید بر گسترش همکاری ایران و کنیا در زمینه های مختلف افزود، به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران توانسته است در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها ایستادگی کرده و در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری و اقتصادی ‌پیشرفت کند.

رییس جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از میزبانی دولت و مردم کنیا، ابراز امیدواری کرد، روابط تهران و نایروبی بیش از پیش توسعه یابد.

«ویلیام سامویی روتو» رئیس جمهوری کنیا  نیز در این نشست خبری با اشاره به بخشی از توافقات ایران و کنیا اظهار کرد، توافق شده است که ایران کارخانه مونتاژ خودرو در کنیا راه اندازی کند و خودروهای ایرانی را که اسامی سواحیلی نیز بر آنها گذاشته شده است، در کنیا تولید کند.

رئیس جمهوری کنیا با تاکید بر اینکه آغوش این کشور برای سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی باز است، افزود، کنیا فضای مناسبی را برای آنها ایجاد خواهد کرد.

ایران و کنیا پنج سند همکاری امضا کردند

کلیدواژه