امیرعبداللهیان:بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی‌ کشور تعارف نداریم
(last modified 1402-04-21T11:59:58+00:00 )
سرطان 21, 1402 16:29 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان:بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی‌ کشور تعارف نداریم
    امیرعبداللهیان:بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی‌ کشور تعارف نداریم

وزیر امورخارجه ایران در واکنش به بیانیه نشست گفت‌وگوهای راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس و طرح ادعا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشور، با هیچ طرفی تعارف ندارد.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در پی احضار سفیر روسیه به وزارت امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نمی شود.

«علیرضا عنایتی» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه «الکسی ددوف» سفیر روسیه در تهران را فراخواند.

احضار سفیر روسیه در پی مطالب مندرج در بیانیه پایانی ششمین دور گفت‌وگوهای راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مسکو درباره جزایر سه‌گانه ایرانی صورت گرفت و در این دیدار مراتب اعتراض ایران به او ابلاغ شد.

دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران در دیدار سفیر روسیه در ایران با تأکید بر تعلق ابدی جزایر سه گانه ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، به خاک جمهوری اسلامی ایران، تصحیح موضع روسیه نسبت به این موضوع را خواستار شد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این و به تکرار، جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک و جدایی‌ناپذیر و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خوانده و هرگونه ادعایی را در این زمینه محکوم کرده‌اند.  

در بیانیه نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه که در مسکو برگزار شد، از تلاش‌های امارات عربی متحده برای راه‌حل مسالمت‌آمیز به منظور حل مسأله جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه و یا مجامع بین‌المللی حمایت شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز سه‌شنبه بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را مردود خواند و بر تعلق ابدی این جزایر به ایران تأکید کرد.

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از احیای روابط ایران و عربستان

کنعانی: جزایر سه گانه تعلق ابدی به ایران دارند

کلیدواژه