سرطان 21, 1402 19:44 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران به اوگاندا سفر کرد
    رئیس جمهوری ایران به اوگاندا سفر کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود به آفریقا، در برنامه دوم، وارد اوگاندا شد و مورد استقبال رسمی رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت.

به گزارش رادیو دری، در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و اوگاندا و سان دیدن از یگان تشریفات،«سید ابراهیم رئیسی» و «یووری موسونی» رئیسان جمهوری دو کشور، اعضای هیات‌های عالی‌رتبه حاضر را به یکدیگر معرفی کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری اوگاندا پس از دیدار خصوصی با یکدیگر، نشست هیات‌های عالی‌رتبه را برگزار خواهند کرد.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفری سه روزه به کشورهای آفریقایی، روز چهارشنبه وارد فرودگاه نایروبی شد و مورد استقبال مقامات کنیایی قرار گرفت و سپس آئین استقبال رسمی از سوی «ویلیام سامویی روتو» رئیس جمهوری کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر به کنیا با «ویلیام روتو» رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور پس از رایزنی، پنج سند مهم همکاری دوجانبه امضاء کردند.

رئیسی روز چهارشنبه به وقت محلی، پس از پایان برنامه‌های سفر به کنیا، با بدرقه وزیر امورخارجه این کشور، نایروبی را به مقصد کامپالا پایتخت اوگاندا ترک کرد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری ایران به آفریقا پس از یازده سال است.

ایران و کنیا پنج سند همکاری امضا کردند

رئیسی: ایران و کنیا ظرفیت های بسیاری برای همکاری دارند

کلیدواژه