سرطان 26, 1402 14:32 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: افغانستان نیازمند راه حل‌‎های فوری است
    امیرعبداللهیان: افغانستان نیازمند راه حل‌‎های فوری است

وزیر امور خارجه ایران گفت: افغانستان نیازمند راه حل های فوری است و بی‌توجهی به چالش‌های امنیتی این کشور، این مشکلات را دامنگیر منطقه و جهان خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ "حسین امیرعبداللهیان"  وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با " فریدون سینیرلی اوغلو "هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان افزود: اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروه‌های تروریستی توجه جدی نداشته باشد، تبعات منفی آن دامن‌گیر منطقه و جهان خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران، تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریسم در افغانستان را مهم ارزیابی و بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه ای به ویژه چارچوب همسایگان برای کمک به حل چالش های افغانستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین برای همکاری ایران با سازمان ملل در مسایل افغانستان اعلام آمادگی کرد.

امیرعبداللهیان ماموریت سینیرلی اوغلو را در شرایط کنونی سنگین و دشوار توصیف و ابراز امیدواری کرد با توجه به تجربه مفید و پشتوانه حرفه ای، ارزیابی دقیق تری از واقعیت های افغانستان ایجاد شود و این ماموریت به شکل موفقی به سرانجام برسد.

سینیرلی اوغلو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فرصت تبادل نظر و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران، با ارائه ارزیابی خود از تحولات افغانستان، بر اراده سازمان ملل متحد برای حمایت از ابتکارات منطقه ای و چارچوب همسایگان با هدف کمک به تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.

 

کاظمی قمی: سیاست‌های طالبان مهاجرت افغان‌ها را افزایش داده است

کلیدواژه