سرطان 26, 1402 15:20 Asia/Kabul

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی از افتخارات تاریخ معاصر کشور بوده که در شرایط سخت تهدیدها و تحریم ها با افتخار توانسته در خیلی از سرفصل‌ها سرآمد باشد.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره «من فناوری هسته‌ای هستم» با تاکید بر اینکه دانش آموزان نشان دادند که برای آینده و پیشرفت کشور فهم بالاتر از سن خود را دارند، گفت: اصل پیشرفت ایمان، پایداری و عشق به میهن و ملت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه اقتدار در صنعت هسته ای، دیپلماسی کشور و اعتماد به نفس ملی را افزایش داده است، افزود: باید نیروهای کارآمد و اثرگذاری را با کمک آموزش و پرورش تربیت کنیم، که این جشنواره یکی از راه ها و زمینه های ان ست.

اسلامی در ادامه عنوان کرد: باید بتوانیم المپیاد ملی هسته ای را به سطح بین‌المللی برسانیم و با استفاده از نتایج آن ظرفیت های خوبی را در کشور ایجاد کنیم.

وی گفت: امروزه فناوری هسته ای در خدمت همه بخش ها و صنعت های کشور است.

«خدامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش ایران نیز دیگر مدعو و سخنران این آیین بود و گفت: در سند تحول بنیادین، فناوری های نوین و هسته ای نیز گنجانده شده ست.

صحرایی تاکید کرد: سن پایه گذاری توسعه هر چقدر پایین تر باشد نتیجه بهتری به دست خواهد آمد.

صحرایی در ادامه بیان کرد: باید تلاش کنیم المپیاد ملی هسته ای را برگزار کنیم، و دستاوردهای هسته ای و کاربردهای آن را وارد کتاب های درسی کرده و برای خانواده ها و دانش آموزان تبین شود.

در پایان، قراردادی فی مابین وزارت آموزش و پرورش و سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص ارتقا دانش هسته ای معلمان و دانش آموزان، برگزاری جشنواره ها و تربیت نیروی انسانی به امضا رسید.

محمد اسلامی: تولید ۱۰ هزار مگاوات برق،«رنسانس هسته‌ای» است

 

کلیدواژه