سرطان 27, 1402 08:50 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران و عمان در مسیر توسعه روابط اقتصادی قرار دارند
    امیرعبداللهیان: ایران و عمان در مسیر توسعه روابط اقتصادی قرار دارند

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای عمانی خود گفت: در 22 ماه گذشته حجم تبادل تجاری ایران و عمان بیش از 2.5 برابر شده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران عصر روز (دوشنبه) در محل وزارت خارجه از «بدربن حمد البوسعیدی» همتای عمانی خود استقبال کرد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار با بدربن حمد البوسعیدی در نشست خبری مشترک اظهار داشت: بزودی کمیسیون اقتصادی ایران و عمان به منظور پیگیری توافقات روسای دو کشور برگزار خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: معتقدیم روابط کشورهای همسایه می تواند گسترش پیدا کند و این همان موضوعی ست که منطقه امروز به آن احتیاج دارد.

امیرعبداللهیان با اعلام ناخرسندی از بیانیه اجلاس کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس با روسیه در خصوص جزایرسه گانه اظهار داشت: با هیچ طرفی در مسیر استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تعارف نداریم.

وی تصریح کرد: روز گذشته از طریق کانال دیپلماتیک از مقامات روسیه درباره این بیانیه توضیحاتی دریافت کردیم ولی این توضیحات را کافی نمی دانیم.

امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر لزوم توقف جنگ اوکراین، گفت: احترام به تمامیت ارضی کشورها باید سرلوحه همه باشد.

وزیر خارجه عمان نیز در این نشست خبری با ارزیابی مثبت از دیدار با همتای ایرانی خود گفت: در این نشست سفر سلطان عمان به ایران و سفر رئیس جمهور ایران به عمان را مورد بررسی قرار دادیم.

بدربن حمد البوسعیدی افزود: افزایش حجم مبادلات تجاری و یافتن فرصت های سرمایه گذاری در بخش خصوصی و غیرخصوصی دو کشور توسعه یافته است.

وی تاکید کرد: سیاست عمان همواره مبتنی بر اصل حسن هم جواری و ایجاد نقش مثبت در کاهش تنش هاست.

توافق سران ایران و عمان برای تنظیم سند همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف

کلیدواژه